open menu menú
Advocacia Barcelona
Àrea personal

×Àrea personal

Número de col·legiat/ada o usuari ICAB / DNI / Email
×
Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona
cercador de professionals

Reclamacions (info gral.)

Servei al ciutadà

Reclamacions / Drets dels usuaris dels serveis dels advocats i advocades

  • DRETS DELS USUARIS/ÀRIES DELS SERVEIS DELS ADVOCATS I ADVOCADES

1.- DRET D'INFORMACIÓ: Les advocades i els advocats hauran de mantenir informat al seu client/a de les següents circumstàncies:

  1. De les possibles causes que puguin limitar o condicionar la seva actuació
  2. De la seva col·legiació, número de col·legiat o col·legiada i del compliment del deure d'assegurança de responsabilitat civil professional
  3. De la seva opinió tècnica sobre l'encàrrec i les possibles possibilitats del mateix, així com dels costos i despeses previsibles
  4. De les actuacions i resultats que es vagin produint
  5. Del cost previsible de la intervenció de la seva advocada o el seu advocat, podent obtenir pressupost previ, a pactar per escrit els honoraris de l'encàrrec, o obtenir minuta detallada dels serveis professionals prestats, i a la correcta liquidació de les quantitats lliurades a compte.

2.- DRET A UNA PRESTACIÓ PROFESSIONAL. En el desenvolupament de les seves funcions, les advocades i els advocats s'ajustaran a les exigències tècniques, deontològiques i de bones pràctiques ajustades a la tutela jurídica de cada assumpte, i realitzaran diligentment totes aquelles activitats que els imposi la defensa de l'afer confiat, evitant que els actes legítims de renúncia a l'encàrrec o substitució de lletrat per vènia puguin provocar indefensió.

3.- DRET A LA RECLAMACIÓ PER DEFICIENT PRESTACIÓ DELS SERVEIS PROFESSIONALS. L'usuari/ària té dret a reclamar pels possibles perjudicis ocasionats per una mala prestació dels serveis professionals o per un incorrecte comportament ètic del/de la professional contractat/da, bé davant de la jurisdicció ordinària, bé davant el Col·legi professional sent compatibles les dues actuacions.

  • NORMATIVA PROFESSIONAL

La normativa deontològica, que regula l'activitat professional de les advocades i dels advocats, és la següent:

- Estatuts de l'ICAB (especialment articles 32 a 46) 

- Normativa de l'Advocacia Catalana (especialment articles 19 a 45, articles 50 a 54, i articles 60 a 99)

  • PER INSTAR UNA RECLAMACIÓ O CONÈIXER L'ESTAT D'UNA RECLAMACIÓ JA FORMULADA:
    1. Pot accedir al formulari següent: RECLAMACIONS
    2. O bé dirigir-se presencialment a SERVICONSUM situat a la direcció més avall indicada

Contacte

Comparteix

TU POTS CONTROLAR L'ÚS DE LES COOKIES.

A l’ICAB utilitzem cookies a la nostra pàgina. Algunes són estrictament necessàries per al funcionament de la pàgina, i d'altres són opcionals i s'utilitzen per:

  • Mesurar com s'utilitza la pàgina web.
  • Habilitar la personalització de la pàgina web.
  • Per a funcions de publicitat, màrqueting i xarxes socials.

En fer clic a 'Acceptar totes', acceptes la instal·lació de totes les cookies. Si prefereixes configurar-les tu mateix/a o rebutjar-les, fes clic a 'Configuració de cookies'.

Per obtenir més informació, visita la nostra política de cookies.

×