Reclamacions / Drets dels usuaris dels serveis dels advocats i advocades
- DRETS DELS USUARIS/ÀRIES DELS SERVEIS DELS ADVOCATS I ADVOCADES
1.- DRET D'INFORMACIÓ: Les advocades i els advocats hauran de mantenir informat al seu client/a de les següents circumstàncies:
- De les possibles causes que puguin limitar o condicionar la seva actuació
- De la seva col·legiació, número de col·legiat o col·legiada i del compliment del deure d'assegurança de responsabilitat civil professional
- De la seva opinió tècnica sobre l'encàrrec i les possibles possibilitats del mateix, així com dels costos i despeses previsibles
- De les actuacions i resultats que es vagin produint
- Del cost previsible de la intervenció de la seva advocada o el seu advocat, podent obtenir pressupost previ, a pactar per escrit els honoraris de l'encàrrec, o obtenir minuta detallada dels serveis professionals prestats, i a la correcta liquidació de les quantitats lliurades a compte.
2.- DRET A UNA PRESTACIÓ PROFESSIONAL. En el desenvolupament de les seves funcions, les advocades i els advocats s'ajustaran a les exigències tècniques, deontològiques i de bones pràctiques ajustades a la tutela jurídica de cada assumpte, i realitzaran diligentment totes aquelles activitats que els imposi la defensa de l'afer confiat, evitant que els actes legítims de renúncia a l'encàrrec o substitució de lletrat per vènia puguin provocar indefensió.
3.- DRET A LA RECLAMACIÓ PER DEFICIENT PRESTACIÓ DELS SERVEIS PROFESSIONALS. L'usuari/ària té dret a reclamar pels possibles perjudicis ocasionats per una mala prestació dels serveis professionals o per un incorrecte comportament ètic del/de la professional contractat/da, bé davant de la jurisdicció ordinària, bé davant el Col·legi professional sent compatibles les dues actuacions.
- NORMATIVA PROFESSIONAL
La normativa deontològica, que regula l'activitat professional de les advocades i dels advocats, és la següent:
- Estatuts de l'ICAB (especialment articles 32 a 46)
- Normativa de l'Advocacia Catalana (especialment articles 19 a 45, articles 50 a 54, i articles 60 a 99)
- PER INSTAR UNA RECLAMACIÓ O CONÈIXER L'ESTAT D'UNA RECLAMACIÓ JA FORMULADA:
-
- Pot accedir al formulari següent: RECLAMACIONS
- O bé dirigir-se presencialment a SERVICONSUM situat a la direcció més avall indicada
Contacte
-
Oficina d'Atenció al Consumidor de Serveis Jurídics
-
Avinguda Carrilet 3, Edifici D, 1a planta, BOX 14
08902 L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona (Espanya) - 93 496 18 80 - EXT. 5051 - 5519
- serviconsum@icab.cat
- De dilluns a divendres de les 9h a les 13.00h
-
Avinguda Carrilet 3, Edifici D, 1a planta, BOX 14