Sol·licitud del certificat ACA per a advocats/des

Consejo General de la Abogacía Española (CGAE) | Servei d'Atenció Col·legial (SAC) | Exercent | No exercent | Professionals associats | Solucions per facilitar la tasca professional

Sol·licitud del certificat ACA per a advocats/des

Descripció del servei

L’ICAB ofereix a tots els col·legiats de Barcelona el Certificat Digital expedit per l’Autoritat de Certificació de l’Advocacia (ACA), un sistema a través del qual és possible garantir la identitat de l'autor d'un missatge o transacció electrònica.

Amb el certificat digital ACA podreu fer tràmits administratius, garantir la identitat i condició d’advocat, així com la confidencialitat dels missatges enviats per correu electrònic o en format PDF i accedir als següents serveis telemàtics de l’advocacia:

• Accés al sistema LexNet i al sistema e-Justícia.cat
  • Presentació de comptes anuals de les fundacions.
  • Passis de presons.
  • Accés telemàtic al portal de conciliacions.
  • Accés als serveis telemàtics de l’Agència Estatal d’Administració Tributària, de l’Agència Tributaria de Catalunya, i de l’Institut Municipal d’Hisenda.
  • Accés als serveis telemàtics de FOGASA.
  • I d’altres que podeu consultar en l’apartat de la pàgina web col·legial: Serveis col·legials/catàleg de serveis.

Per què és important disposar del certificat digital?

El certificat digital permet al seu titular:

• Identificar-se eficaçment en línia.
  • Signar documents amb validesa legal a través d'Internet.
  • Assegurar que la seva identitat no és suplantada.
  • Protegir la informació tramesa.
  • Garantir la integritat de la comunicació entre ambdues parts.

L'ús del certificat digital garanteix:

• La identificació de l'emissor. Només pot haver-lo enviat la persona que el signa.
  • La integritat de la transacció. S'ha rebut tota la informació i no ha estat manipulada per cap persona no autoritzada.
  • La irrefutabilitat dels compromisos adquirits per via electrònica.
  • La signatura electrònica té el mateix valor legal que la firma gràfica, amb la qual cosa els compromisos no poden ser rebutjats.
  • La confidencialitat de l'enviament: una comunicació xifrada només pot ser llegida pel seu destinatari final i no pot haver estar manipulada.

Recollida del certificat digital

Cal portar el DNI (original i fotocòpia, que no estigui caducat).

Requisits

Per a usar el certificat digital ACA, cal disposar del nou carnet col·legial i haver instal·lat el driver, que es facilita dins el 'kit' que es distribueix de forma individualitzada a cada col·legiat/da.

El vostre ordinador també ha de reunir els requisits mínims següents:

• Processador Pentium 75 Mhz, o superior
  • Sistema Operatiu Windows 2000 o superior
  • Espai mínim en disc 20 MBytes
  • Internet Explorer 5.5, Netscape 6.0
  • Port USB disponible

Preu:

Us recordem que el preu del CERTIFICAT DIGITAL ACA (IVA inclòs) és.

• Emissió carnet ACA (Sense lector).......31,50 € *
  • Kit ACA (Lector) .....................................19,15 €

Incidències:

Us recordem que la targeta ACA, està gestionada pel Consejo General de la Abogacía (CGAE). Per tal d'aclarir dubtes, detallar explicacions i resoldre incidencies teniu disponible aquest enllaç:

Targeta ACA

Informació per tramitar el certificat digital ACA Societats Professionals