Sol·licitud del certificat ACA per a advocats/des
Descripció del servei
L’ICAB ofereix a tots els col·legiats de Barcelona el Certificat Digital expedit per l’Autoritat de Certificació de l’Advocacia (ACA), un sistema a través del qual és possible garantir la identitat de l'autor d'un missatge o transacció electrònica.
Amb el certificat digital ACA podreu fer tràmits administratius, garantir la identitat i condició d’advocat, així com la confidencialitat dels missatges enviats per correu electrònic o en format PDF i accedir als següents serveis telemàtics de l’advocacia:
- Accés al sistema LexNet i al sistema e-Justícia.cat
- Presentació de comptes anuals de les fundacions.
- Passis de presons.
- Accés telemàtic al portal de conciliacions.
- Accés als serveis telemàtics de l’Agència Estatal d’Administració Tributària, de l’Agència Tributaria de Catalunya, i de l’Institut Municipal d’Hisenda.
- Accés als serveis telemàtics de FOGASA.
- I d’altres que podeu consultar en l’apartat de la pàgina web col·legial: Serveis col·legials/catàleg de serveis.
Per què és important disposar del certificat digital?
El certificat digital permet al seu titular:
- Identificar-se eficaçment en línia.
- Signar documents amb validesa legal a través d'Internet.
- Assegurar que la seva identitat no és suplantada.
- Protegir la informació tramesa.
- Garantir la integritat de la comunicació entre ambdues parts.
L'ús del certificat digital garanteix:
- La identificació de l'emissor. Només pot haver-lo enviat la persona que el signa.
- La integritat de la transacció. S'ha rebut tota la informació i no ha estat manipulada per cap persona no autoritzada.
- La irrefutabilitat dels compromisos adquirits per via electrònica.
- La signatura electrònica té el mateix valor legal que la firma gràfica, amb la qual cosa els compromisos no poden ser rebutjats.
- La confidencialitat de l'enviament: una comunicació xifrada només pot ser llegida pel seu destinatari final i no pot haver estar manipulada.
Recollida del certificat digital
Cal portar el DNI (original i fotocòpia, que no estigui caducat).
Requisits
Per a usar el certificat digital ACA, cal disposar del nou carnet col·legial i haver instal·lat el driver, que es facilita dins el 'kit' que es distribueix de forma individualitzada a cada col·legiat/da.
El vostre ordinador també ha de reunir els requisits mínims següents:
- Processador Pentium 75 Mhz, o superior
- Sistema Operatiu Windows 2000 o superior
- Espai mínim en disc 20 MBytes
- Internet Explorer 5.5, Netscape 6.0
- Port USB disponible
Preu:
Us recordem que el preu del CERTIFICAT DIGITAL ACA (IVA inclòs) és.
- Emissió carnet ACA (Sense lector).......31,50 € *
- Kit ACA (Lector) .....................................19,15 €
Incidències:
Us recordem que la targeta ACA, està gestionada pel Consejo General de la Abogacía (CGAE). Per tal d'aclarir dubtes, detallar explicacions i resoldre incidencies teniu disponible aquest enllaç:
Informació per tramitar el certificat digital ACA Societats Professionals
Contacte
-
Consejo General de la Abogacía Española (CGAE)
-
Paseo de Recoletos, 13
28004 Madrid , Madrid (Espanya) - 91 523 25 93
- Fax: 91 532 78 36
-
Paseo de Recoletos, 13
-
Servei d'Atenció Col·legial (SAC)
-
Mallorca, 283
08037 Barcelona , Barcelona (Espanya) - 93 601 12 21 / 93 496 18 80
- sac@icab.cat
-
Mallorca, 283