Inscripció en el Registre d’Administradors Concursals

Servei d'Atenció Col·legial (SAC) | Adhesions, Incripcions i Registres | Registres

Inscripció en el Registre d’Administradors Concursals

Descripció del Servei

L’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona elabora una Llista d'Administradors Concursals, integrada per advocats/des i societats professionals inscrites en qualsevol Col·legi d’advocats del territori espanyol, que reunint els requisits establerts en l’article 27 de la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal estan interessats en incorporar-s'hi per tal de desenvolupar la funció d'administrador concursal.

Requisits

Les condicions per a formar part de la llista d’administrador concursal són:

1.-  Ser advocat en exercici amb cinc anys d’experiència professional efectiva en l’exercici de l’advocacia, i haver acreditat formació especialitzada en Dret concursal.

2.- Ser una societat professional integrada almenys per un advocat en exercici i un economista, titulat mercantil o auditor de comptes, i garantir la deguda independència i dedicació en el desenvolupament de les funcions d’administració concursal. En aquest cas, l’advocat, que representarà a la societat en l’exercici del càrrec, haurà d’acreditar cinc anys d’experiència professional efectiva en l’exercici de l’advocacia i acreditar formació especialitzada en Dret concursal.

En el moment de sol·licitar la seva inclusió en les llistes, tant els advocats/des com les societats professionals, hauran de manifestar:

1. la seva disponibilitat per al desenvolupament de la funció d’administrador concursal,
  2. la seva formació en matèria concursal.
  3. i, en tot cas, el seu compromís de continuïtat en la formació en aquesta matèria.

Així mateix, tant les persones físiques com les jurídiques (les persones implicades) podran sol·licitar que s’inclogui en la llista la seva experiència com a administradors concursals o auxiliars delegats en altres concursos, així com d’altres coneixements o formació especials que puguin ser rellevants als efectes de la seva funció. A aquests efectes, es preveu la possibilitat que s’adjunti al formulari de sol·licitud, el currículum vitae de la persona sol·licitant.

Tramitació:

Per a inscriure’s en el Registre d’administradors concursals caldrà  presentar la sol·licitud  degudament omplerta, que consta a peu de pàgina, i la documentació acreditativa de les dades que es fan constar, juntament amb un certificat o còpia de la pòlissa de responsabilitat civil exigida per la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, en el Servei d’Atenció Col·legial preferentment per correu electrònic a  sac@icab.cat.

En qualsevol moment, es poden actualitzar les dades que consten en el Registre. En aquest sentit, us recordem que, als efectes d’introduir qualsevol modificació relativa a la formació en materia concursal, serà necessari que aquesta s’acrediti documentalment mitjançant el corresponent certificat, títol o un altre justificant. En el supòsit que s’hagi realitzat aquesta formació en el Col·legi d’Advocats de Barcelona, serà necessari facilitar les dades concretes del màster, curs, jornada, conferencia, seminari o ponència, als efectes que des del Servei d’Atenció Col·legial puguem obtenir directament la corresponent acreditació.

El temps aproximat de la resolució de la seva sol·licitud és de 30 dies.