Adhesió al conveni entre l’ICAB i l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH). Carpeta professional
Descripció i utilitats del Conveni
El Conveni de col·laboració, signat el 25 de maig de 2004, entre l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona i l’Institut Municipal d’Hisenda permet als advocats/des col·legiats/des en aquesta Corporació i a les societats professionals inscrites al Registre de Societats Professionals del Col·legi, realitzar tràmits telemàticament amb l’Institut Municipal d’Hisenda.
En el marc d’aquest Conveni, l’Ajuntament de Barcelona ha creat la Carpeta Professional, que permet als advocats/des consultar:
1. Les dades identificatives dels seus clients, pagaments fets en els darrers dotze mesos, deutes pendents de pagament, immobles i vehicles amb adreça a la ciutat de Barcelona, activitats econòmiques, plus vàlues pagades, guals a nom del client, multes/sancions i domiciliacions bancàries vigents.
2. Fer tràmits telemàticament en nom de terceres persones.
3. Seguir l’estat de les peticions en curs, un cop que el client els ha atorgat la representació.
Requisits per a utilitzar la Carpeta Professional
1. En el cas de persona física, estar col·legiat/da i en el cas de societat professional, estar inscrita en el registre de societats professionals del Col·legi.
2. Estar adherit al Conveni amb l’Institut Municipal d’Hisenda i el Col·legi d’Advocats de Barcelona.
3. Disposar de certificat digital (entre d’altres el certificat ACA).
4. Tenir concedida la representació per part del client per accedir a les dades i fer determinats tràmits:
• Autoliquidacions i estimacions de plus vàlua
• Obtenció de documents de pagament
• Domiciliacions.
• Pagaments de tributs, multes i preus públics
• Presentació telemàtica de recursos contra tributs i multes
• Sol•licituds de devolució d’ingressos
• Certificats de pagament
• Canvi d’adreça fiscal
• Fraccionaments.
• Autoliquidacions de l’impost de Vehicles i de residus
• Cites amb l’IMHB
• Certificats negatius de deute
Tràmits per adherir-se al Conveni
Els tràmits per adherir-se al Conveni són els següents:
1.- Complimentació i presentació al Servei d’Atenció Col·legial del document individualitzat d’adhesió al Conveni de col·laboració entre l’ICAB i l’Institut Municipal d’Hisenda i de l’autorització de tramesa de dades de caràcter personal, que trobareu a peu de pàgina.
2.- El Col·legi tramet les dades dels advocats/des i societats professionals que han sol·licitat adherir-se al Conveni a l’Institut Municipal d’Hisenda. Transcorreguts 5 dies aproximadament des d’aquest enviament, els lletrats/des o les societats professionals ja poden accedir a la seva carpeta professional directament en www.bcn.cat/hisenda.
El temps aproximat de la resolució de la seva sol·licitud és de 7 dies.
Per a més informació sobre el funcionament de la Carpeta Professional podeu adreçar-vos a:
www.bcn.cat/hisenda
Telf.93.402.37.34
E-mail: imhad@bcn.cat
Documents
-
Servei d'Atenció Col·legial (SAC)46.13 Kbpdf
Model 1 - Sol·licitud d’adhesió al conveni entre l’ICAB i l’IMH (Persona física)
-
Servei d'Atenció Col·legial (SAC)45.37 Kbpdf
Model 2 - Sol·licitud d’adhesió al conveni entre l’ICAB i l’IMH (Persona jurídica)
Contacte
-
Servei d'Atenció Col·legial (SAC)
-
Mallorca, 283
08037 Barcelona , Barcelona (Espanya) - 93 601 12 21 / 93 496 18 80
- sac@icab.cat
-
Mallorca, 283