Servei d'Ocupació i Orientació Professional (SOOP) de l'ICAB
Aquest servei té com a finalitat interactuar entre aquells professionals del Dret interessats en la recerca d'ocupació i entre els despatxos d’advocats i altres entitats que necessiten contractar-los, així com oferir les eines i l’acompanyament que ajudin en la creació i consolidació del seu despatx professional.
Té quatre vessants: l’orientació professional, la selecció de candidats/es, la borsa de treball en línia i l’emprenedoria.
>>> ACCÉS AL SERVEI D’OCUPACIÓ I ORIENTACIÓ PROFESSIONAL http://www.icab.cat/borsa
Orientació Professional
Aquest servei, pensat per als candidats i candidates, té com a objectiu principal ajudar a la inserció laboral, amb consells, entre d’altres, sobre com fer un currículum vitae, com afrontar amb èxit una entrevista. En definitiva, dóna suport en el procés de cerca o canvi de feina.
Selecció de candidats i candidates
El Servei d'Ocupació i Orientació Professional s'ocupa de fer el procés de selecció d’estudiants o recent llicenciats/des, exclusivament per a despatxos d’advocats. Es realitzen tant entrevistes amb l'entitat per definir exactament les necessitats i el perfil del candidat/a com proves psicotècniques i entrevistes personals amb els candidats/es. Per consultar el cost del servei cal contactar amb el Servei d’Ocupació i Orientació Professional.
Dades d’ús
Durant l’any 2015 es van publicar 1.280 ofertes de feina.
Borsa de Treball
La Borsa de Treball en línia és el portal encaminat a interactuar les ofertes i demandes d’ocupació dins del món jurídic i en ella trobaràs els avantatges següents:
- Ofertes ordenades per col·lectius. Col·legiats/des, estudiants de Dret, llicenciats/des o graduats/des en Dret i secretariat jurídic i altres.
- Possibilitat d'inserir el CV personalitzat per a cada oferta.
- Les entitats oferents d'ocupació reben comunicacions electròniques quan hi ha candidats/es inscrits/es.
- Serveis de valor afegit per als candidats/es. Com fer una carta de presentació i un CV, com encarar una entrevista, accés a l’Administració Pública, etc.
- Diferents modalitats de gestió de les ofertes.
- Rebre tots el CV dels candidats/es que s’inscriuen.
- Preselecció dels candidats/es que s'ajustin al perfil. A més de rebre els CV dels candidats/es que s'inscriuen a l’oferta, els tècnics de la Borsa de Treball realitzaran una recerca de candidats/es i s'enviaran a l'entitat aquells que s'ajustin al perfil de l'oferta.
Entitats
El Servei d’Ocupació i Orientació Professional pretén donar resposta a totes les necessitats laborals de l’entorn jurídic. Per això disposa d’una Borsa de Treball que permet accedir, de manera fàcil i còmoda, a perfils d’estudiants de Dret, recent llicenciats/des o graduats/des, col·legiats/des amb diferent especialització i experiència i, secretariat jurídic i altres.
En aquestes pàgines trobaràs informació sobre:
- El formulari per donar-se d’alta i publicar una oferta.
- Les diferents modalitats de gestió de l’oferta que li ofereix el SOOP (Rebre tots els CV dels candidats/es que s’inscriuen, preselecció dels candidats/es que s’ajustin al perfil, realització del procés de selecció júnior exclusiu per a despatxos d’advocats).
- Directori. És una eina de recerca automàtica de candidats/es que poden utilitzar els despatxos i les entitats inscrites en la nostra Borsa de Treball per tal de localitzar el CV directament.
Per donar-se d’alta i publicar una oferta:
Entrar a www.icab.cat/borsa> accedir a la Borsa de Treball> Entitats> Serveis> Publicar Oferta> Ofertes de treball
Candidats/es
La Borsa de Treball de l’ICAB t’ofereix diferents possibilitats per incorporar-te al mercat laboral adequades a la teva situació i experiència.
En aquestes pàgines hi trobaràs la següent informació:
- El formulari per donar-te d’alta a l’aplicació.
- Les ofertes de què disposes en funció del col·lectiu al qual pertanys (estudiant, llicenciat/da o graduat/da, col·legiat/da o secretariat jurídic i altres).
- Consells i models per fer la carta de presentació i el teu CV.
- Consells per encarar amb èxit una entrevista de treball.
- Recursos útils si estàs interessat/da en treballar en l’Administració Pública, a l’estranger, a organitzacions internacionals o si prefereixes un treball solidari.
- Directori. Si vols que els despatxos i les entitats puguin veure el teu currículum pots apuntar-te al directori. És la millor opció quan necessites feina urgent i a més a més d’inscriure’t a les ofertes també t’interessa que puguin veure el teu CV el màxim nombre d’entitats.
Accedir i donar-se d’alta:
Entrar a www.icab.cat/borsa> Accedir a la Borsa de Treball> Candidats/es> Borsa de Treball > Alta.
Emprenedoria
S’han posat en marxa una sèrie d’iniciatives emprenedores per tal de donar suport i acompanyament a les persones que vulgueu iniciar l’activitat per compte propi. Abans d’iniciar un projecte, s’ha d’analitzar, fer el pla d’empresa i saber les qüestions que s’han de tenir en compte a l’hora de posar-lo en marxa. Per això, des del SOOP us oferim informació i orientació, assessorament, formació i acompanyament en la creació i consolidació del vostre propi negoci. Aquest assessorament es complementa ambcàpsules formatives sobre: models de negoci, aspectes jurídics i fiscals, màrqueting, tècniques per arribar al client, traspàs de negoci...
L’ICAB forma part de la xarxa Catalunya Emprèn com a entitat col·laboradora.
Només has de demanar cita prèvia a empren@icab.cat i t’informarem.
- Mentoring
En el mes d’octubre s’iniciarà la 2a edició del Mentoring que s’organitza junt amb el GAJ (Grup d’Advocats Joves), és una iniciativa on advocats i advocades amb experiència provada (mentors) tutelen sessions mensuals a joves col·legiats/des que comencen en l’exercici de la professió, mirant de trobar solucions als dubtes, necessitats o inquietuds que puguin tenir en el dia a dia. Les sessions es divideixen per àrees: Laboral, Família, Civil, Mercantil-Concursal, Administratiu, Penal i Internacional Privat.
També pretén proporcionar un sistema de networking, posant en contacte advocats i advocades de diferents generacions amb necessitats i problemàtiques diferents.
Per a més informació sobre el Mentoring, feu clic aquí.
- Guies Bàsiques
A la pàgina web s’hi poden trobar les guies de normativa bàsica per conèixerles obligacions en l’exercici de la professió. En aquests moments hi ha publicades les guies de normativa bàsica de:
- Tributació
- Laboral
- Protecció de Dades
- Blanqueig de Capitals
- Prevenció de Riscos
- Tallers Pràctics
En el procés d’acompanyament que l’ICAB fa als nous col·legiats i col·legiades en l’inici de la professió i com a complement de la Sessió d’Orientació Professional, s’organitzen mensualment uns tallers pràctics sobre les matèries que s’han detectat amb més necessitat d’informació. Aquests tallers són els següents:
- “Formes d’exercir l’advocacia” (col·labora el GAJ)
- “Fiscalitat de l’advocat/da”
- “Com gestionar un despatx d’advocats” (col·labora la Comissió de Prospectives Socioprofessionals)
- “Les habilitats emocionals com a noves competències de l’advocat/da”
- Visita guiada a la Ciutat de la Justícia.
Aquests tallers també estan oberts a altres col·legiats i col·legiades que els hi puguin interessar.
Contacte
-
Servei d'Ocupació i Orientació Professional - SOOP - Borsa de Treball i Emprenedoria
-
Mallorca, 283
08037 Barcelona , Barcelona (Espanya) - 93 601 12 22 / 93 496 18 80
- soop@icab.cat
- empren@icab.cat
-
Mallorca, 283