Departament Internacional | Departament Internacional ICAB

Seminari ERA: 'The charter of fundamental rights of the european union in practice focus on labour law, employment and social rights training seminar for legal professionals'

Organitzat per l’ERA (Academy of European Law), en cooperació amb el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB). Barcelona, 22-23 octubre 2015
Mon Jul 27 00:00:00 CEST 2015

Aquest seminari proporcionarà formació pràctica per als professionals del Dret del Treball i del Dret social sobre la Carta dels Drets Fonamentals de la UE.

Els participants podran actualitzar els seus coneixements sobre la Carta dels Drets Fonamentals, en particular, en la seva aplicació a la legislació social i laboral. Tindran l'oportunitat de discutir amb col·legues i experts de tot Europa de les qüestions pràctiques més rellevants i dels recents desenvolupaments en el camp. Igualment podran aprendre a fer ús de la Carta davant d’un tribunal.

Els temes clau

-    Valor jurídic de la Carta
-    Àmbit d'aplicació i el contingut de la Carta, amb un enfocament especial en la legislació laboral i els drets socials
-    Consells sobre l'aplicació i interpretació de la Carta
-    Relació amb el Conveni Europeu de Drets Humans i altres disposicions sobre drets humans

Metodologia interactiva

-    Estudis de casos sobre l'àmbit d'aplicació de la Carta
-    Les discussions de grup
-    Taller sobre l'aplicació substantiva de disposicions de la Carta

A qui va dirigit?

Advocats en la pràctica privada i altres professionals del dret dels Estats membres de la UE que vulguin sol•licitar les disposicions de la Carta en un cas davant un tribunal

Per a més informació:

Sofía Mairal Montero de Espinosa
Project Lawyer
E-mail SMairal@era.int
Online registration: www.era.int

* Programme Fundamental Rights and Citizenship This seminar is organised with the financial support of the Specific Programme ‘Fundamental Rights and Citizenship’ of the European Commission.