Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: La ministra de Justícia, Pilar Llop, presidirà l'acte d'inauguració del 1er Congrés d'Ocupació Il·legal

Tue May 17 00:00:00 CEST 2022

Màlaga, 17 de maig de 2022. La ministra de Justícia, Pilar Llop, ha confirmat la seva assistència al 1er Congrés d'Ocupació Il·legal que l'Advocacia de Màlaga, juntament amb el Col·legi de l’Advocacia Barcelona i el Col·legi d’Advocats de Mataró, celebrarà els dies 19 i 20 de maig, a la malaguenya seu col·legial, ubicada al "Paseo de la Farola", 13 (Màlaga).

Amb l'objectiu d'aconseguir un canvi normatiu davant l'ocupació il·legal o delinqüencial d'immobles, es faran vuit taules rodones en què participaran professionals de diverses àrees entre els quals hi haurà magistrats, advocats i advocades, fiscals, alcaldes, representants de les forces de seguretat, representants de Col·legis Professionals, així com la Confederació de Constructors, la Confederació d'Empresaris d'Andalusia, l'Associació de Promotors de Catalunya, o la Confederació de veïns, entre d'altres entitats.

Aquest panell d'experts abordarà temes tan actuals com el dret a l'habitatge versus la propietat privada; comunitats de propietaris; actuacions dels ajuntaments; jurisdicció civil; supòsits pràctics; accions penals; ocupacions delinqüencials i mafioses; mesures cautelars; impacte de l'ocupació a la inversió; ocupació d'habitatge públic o actuacions després de la notícia criminis, així com moltes altres qüestions.

En definitiva, durant dos dies s'exposarà la problemàtica de l'ocupació il·legal a Espanya des de totes les perspectives: legal, política, social, econòmica i de seguretat.

A més de la ministra Llop, l'acte inaugural comptarà amb la presència del president de la Diputació de Màlaga, Francisco Salado Escaño; l'alcalde de Màlaga, Francisco de la Torre Prados; la presidenta del Consejo General de la Abogacía Española, Victoria Ortega Benito; el degà d'Advocacia de Màlaga, Salvador González Martín; el degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, ​​Jesús M. Sánchez García; la degana del Col·legi d'Advocats de Mataró, Maria Pastor Santana; i la directora d'Assessoria Jurídica i Compliment normatiu de la Fundació Unicaja, Isabel Fernández Machuca.

El 1er Congrés d'Ocupació Il·legal comptarà amb la col·laboració especial d'Alter Mútua i VLex i el suport de l'Ajuntament de Mataró, API (Col·legis i associació d'agents immobiliaris), Fundació Unicaja i Santasusana.

Per a seguiment on-line del 1er Congrés d’Ocupació Il·legal cal acreditar-se prèviament indicant el nom, cognoms, mitjà i telèfons de contacte a comunicacio@icab.cat