Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB llança una campanya de promoció social de l’advocacia

A través de vuit espots publicitaris on es reprodueixen situacions quotidianes es posa de manifest com la intervenció de l’advocacia pot contribuir a la resolució eficient dels conflictes plantejats i alhora també incideix en la consulta preventiva, que pot ajudar a evitar problemes futurs

Mon Oct 24 16:20:20 CEST 2022

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ha posat en marxa una campanya de promoció social de l’advocacia a través de vuit espots publicitaris que porten per  lema “En molts moments de la nostra vida necessitem un professional de l’advocacia” i que s’emetran a partir d’avui i fins a finals d’any tant a TV3 com pels canals de comunicació i xarxes del Col·legi.

Aquesta iniciativa respon a la voluntat de l’ICAB de promoure la molt rellevant  funció social de l’advocacia i, en concret, aconseguir que la ciutadania conegui que la relació sostinguda i de confiança amb els professionals del Dret pot evitar-li problemes futurs, com haver de pledejar. L’acció preventiva de l’advocacia, ja sigui per actuacions extrajudicials o a través de mètodes adequats de resolució de conflictes, és capital per a la defensa dels drets de les persones i aquesta campanya hi fa especial incís.

A través d’aquesta també es vol recordar als ciutadans i ciutadanes que davant qualsevol problema, poden consultar un advocat o advocada del territori català. Tots els vídeos estan protagonitzats pel periodista de llarga trajectòria Albert Om, i en aquests s’exposen exemples de situacions quotidianes que poden ser resoltes per l’advocacia com poden ser l’assetjament laboral, la segona oportunitat, així com conflictes de  família, immobiliaris o amb l’administració.

Gràcies a aquesta campanya també es dona a conèixer a la ciutadania el Servei d’Assistència i Torn d’Ofici, ja que la ciutadania té dret a un advocat o advocada d’Ofici en tot el territori, així com el dret a la justícia gratuïta, reconeguda per a aquelles persones que no disposen de suficients recursos econòmics i per a les víctimes de violència de gènere.

A més, aquesta iniciativa aproxima a la ciutadania la mediació i l’arbitratge com a sistema eficients de resolució de conflictes i precisament l’assessorament jurídic de l’advocacia pot ser determinant per a establir quina via, si la judicial o els ADR, és la més adient per solucionar les controvèrsies plantejades. Podeu veure el primer espot, de caràcter introductori de la campanya, en aquest enllaç.

Els espots acaben amb l’eslògan: “En molts moments de la nostra vida, necessitem un professional de l’advocacia. És un consell de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona”.

Aquesta campanya ha estat possible gràcies a la col·laboració d’Alter Mútua, la Mutualidad de la Abogacía i el Consell de l’Advocacia Catalana.