Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Centre ADR - ICAB | Notes de Premsa | Secció de Dret del Consum

NOTA DE PREMSA: L’ICAB i l’Ajuntament de Barcelona signen un conveni per millorar l’orientació jurídica, l’especialització i l’atenció ciutadana en l’àmbit del consum

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i l’Ajuntament de Barcelona han formalitzat un conveni de col·laboració en matèria de consum per tal d’oferir una millor resposta a les necessitats actuals d’orientació jurídica a la ciutadania sobre aquesta matèria.

Mon Mar 13 16:33:48 CET 2023

El conveni l’han signat la regidora de Consum de l’Ajuntament de Barcelona, Montserrat Ballarín Espuña, i el degà  de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, aquesta tarda, a la seu de l’advocacia barcelonina.

Ballarín ha destacat que "aquesta col·laboració en matèria de consum entre l'Ajuntament de Barcelona i l'ICAB és una primera llavor, que confiem donarà molts fruits, pel que fa a la protecció dels consumidors i consumidores. També és una mostra de la necessitat de coordinació i col·laboració entre els agents públics i privats que atenen i defensen els drets de les persones consumidores.”

Sánchez ha afirmat que “aquest conveni suposa un pas més per apropar i donar a conèixer els drets que en matèria de consum tenim tots els ciutadans i ciutadanes pel fet ser consumidors i, alhora, contribueix a promoure l’especialització de l’advocacia i d’altres professionals en una matèria on diàriament es produeixen moltes controvèrsies”.

L'objectiu d’aquest conveni, que té una durada de quatre anys, és establir i regular la col·laboració entre ambdues institucions per a la millora i l’especialització en l’orientació jurídica que ofereix l’ Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) com a servei públic de consum de Barcelona, així com establir la col·laboració per a la creació de nous projectes, activitats, premis i col·laboracions que incentivin els nous professionals del Dret a especialitzar-se en l’àmbit del consum.

Posteriorment a la signatura d’aquest conveni, i arran que el 15 de març es commemora el Dia de les persones consumidores, s’ha celebrat la jornada: “Els procediments d’ADR (mediació i arbitratge en consum) i els professionals del Dret en Consum”, organitzada de forma conjunta per l'Ajuntament de Barcelona i l’ICAB.

L’acte, celebrat també a la seu de l’advocacia barcelonina, ha estat presentat i moderat per Carles Garcia Roqueta, advocat i diputat responsable de Centre ADR-ICAB (Mediació) i ha comptat amb la participació de M. Paz Cano Sallarés, advocada i presidenta de la Secció de Dret en Consum de l’ICAB; Gaietà Sala Prat, àrbitre, advocat i president de la Junta Arbitral de Consum de l’Ajuntament de Barcelona, per tal d’exposar que les controvèrsies derivades del consum es poden resoldre a través de la mediació i de l’arbitratge.

En el marc d’aquesta jornada també s’han donar a conèixer els serveis Públics de Consum de l'Ajuntament de Barcelona per part de Francesc Puigdomènech Torras, cap del Departament de Consum/OMIC. Àlex Goñi Febrer, president de PIMEC comerç, ha explicat les qüestions a tenir en compte per part del sector empresa en matèria de consum.

La jornada ha finalitzat amb l’exposició del treball que es presta des de les associacions de persones consumidores a través de dos exemples: el de l’OCU a Catalunya, amb la participació de la seva delegada, Esther Lorente, i de la UNAE, a través de la intervenció de la seva presidenta, Noemí Mascaraque Achon.