NOTA DE PREMSA: L’ICAB continua atenent jurídicament 26 dels migrants arribats a Barcelona amb l’Open Arms
En un primer moment, als migrants se’ls va atendre en grups, segons la seva llengua, al Centre d’Acollida, amb l’objectiu de facilitar-los una primera informació i orientació jurídica relativa a les seves circumstàncies, drets i possibilitats, depenent de la situació personal de cadascú d’ells.
Un total de 26 migrants que van sol·licitar orientació jurídica van ser assistits per l’ICAB mitjançant 13 lletrats específicament designats a tal efecte; també, amb intèrprets facilitats per l’Administració.
Actualment, se’ls està acompanyant amb les diverses gestions que han de realitzar. Des del Servei del Torn d’Ofici i Justícia Gratuïta de l’ICAB s’estan coordinant les diferents designes de lletrats, en vista dels compromisos a cobrir pel servei durant l’estiu.
El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona valora molt positivament aquesta iniciativa pionera de la Corporació i, especialment, el servei que estan oferint els lletrats especialitzats en matèria d’estrangeria, protecció internacional i menors no acompanyats, així com la tasca que està duent a terme el personal del Col·legi per ajudar aquests migrants.
L’ICAB, com ha vingut fent fins ara, lluitarà per la defensa dels Drets Humans i per garantir en tot moment el Dret de Defensa, ja que aquesta és la font inspiradora de l’ofici d’advocat i advocada.
Contacte
-
Comunicació (Premsa, Web i revista Món Jurídic)
-
Mallorca, 283
08037 Barcelona , Barcelona (Espanya) - 93 496 18 85 / 93 496 18 80
- premsa@icab.cat; comunicacio@icab.cat
-
Mallorca, 283