Comissió d'Estrangeria

NOTA DE PREMSA: L’ICAB celebra la decisió del ministre de l’Interior de retirar les concertines de la tanca de Melilla

L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) recorda que el control dels fluxos migratoris s’ha de fer respectant el drets humans de les persones migrants
Thu Jun 14 00:00:00 CEST 2018

Barcelona, 14 de juny 2018. L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona es congratula de les declaracions del Ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, de retirar les concertines de les tanques que separen Ceuta i Melilla del Marroc.

L’ICAB recorda que el control dels fluxos migratoris s’ha de fer tot respectant els drets humans de les persones migrants i que la lluita contra la migració irregular no pot vulnerar el dret a la integritat personal.

Aquest anunci hauria d’anar acompanyat d’altres garanties, com ara la supressió immediata de les anomenades expulsions en calent, que han estat rebutjades pel Tribunal Europeu de Drets Humans com a expulsions col·lectives, contràries al Conveni europeu.

En qualsevol cas, les polítiques migratòries no s’haurien de centrar en aspectes de seguretat, sinó que haurien de posar l’èmfasi en la cooperació al desenvolupament amb els països d’origen i l’ordenació racional dels fluxos migratoris.