Comissió d'Advocats/des Mediadors/des | Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona s'adhereix a la plataforma virtual MEDIEM, que impulsa la mediació i les bones pràctiques en temes d'habitatge

La Secretaria de l’Agenda Urbana i Territori, a través de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat, i el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona han signat el conveni d’adhesió
Thu Jul 30 00:00:00 CEST 2020

El director de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, adscrita a la Secretaria d’Agenda Urbana i Territori, Jaume Fornt, i la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Maria Eugènia Gay, han signat un conveni que formalitza l’adhesió a la plataforma virtual MEDIEM, per compartir experiències i coneixements sobre la mediació en l’àmbit de l’habitatge amb els professionals de les administracions, de les entitats del tercer sector, de les universitats, dels col·legis i de les associacions professionals i de les entitats de la Generalitat de Catalunya.

L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha llançat la plataforma virtual MEDIEM, Xarxa de serveis de mediació en l’àmbit de l’habitatge de Catalunya, amb l’objectiu d’impulsar la mediació, compartir bones pràctiques, enfortir coneixements i experiències amb tots els serveis de l’administració que atenen a les famílies en risc de pèrdua de l’habitatge.

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona té entre els seus objectius l’impuls de la mediació i la resolució extrajudicial dels conflictes i, en la seva activitat habitual, crea continguts i impulsa formacions i jornades que poden ser d’interès per les persones usuàries de la plataforma MEDIEM i ha manifestat el seu interès en què siguin publicats i difosos per aquest mitjà.

Reforç a la mediació com a mesura per evitar l’exclusió residencial

Amb la signatura d’aquests convenis, l’Agència reforça el seu servei Ofideute que ofereix mediació davant els problemes de la ciutadania per fer front al pagament dels préstecs o crèdits hipotecaris dedicats a la compra d’habitatge principal o per fer front al pagament de la renda de lloguer i d’impagament, i amb la finalitat d’evitar la pèrdua de l’habitatge i el risc d’exclusió residencial.

Actualment, a Catalunya hi ha 81 punts d’atenció de la xarxa Ofideute que donen servei municipal, supramunicipal  o comarcal. La Xarxa Ofideute integra els 41 punts que actuen en col·laboració amb la Diputació de Barcelona i els col·legis d’advocats de la demarcació de Barcelona (punts SIDH) i 5 punts en col·laboració amb la Diputació de Girona, 10 punts en col·laboració amb el Consorci de l’Habitatge de Barcelona i els col·legis d’advocats de la demarcació. Punts impulsats a partir de convenis directes amb ajuntaments i consells comarcals, com és el cas dels que s’han signat aquest mes amb l’Ajuntament de Sabadell i l’Ajuntament de Rubí, i que són 21, i 4 punts d’atenció directament a través de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

Durant l’any 2019 s’han atès 2.574 persones, en gairebé el 40% dels casos s’ha iniciat un procés on finalment s’ha arribat a una solució pactada amb l’entitat financera en 469 casos.

Ofideute, un servei essencial durant la crisi sanitària per la Covid-19

Pel que fa als mesos que portem d’any 2020, fins a 30  de juny, s’han iniciat 1.549 expedients, s’han tancat 343 intermediacions, i s’han atès a 327 famílies.

Des de l’inici de crisi provocada pel Covid19, Ofideute també informa a les persones que hagin de demanar una moratòria en el pagament de la hipoteca a l’empara del RDL 8/2020, i a les famílies que sol·licitin una moratòria en el pagament de la renda del lloguer als arrendadors que tinguin consideració de gran propietari d’habitatge a l’empara del RDL 11/2020. I s’ofereix per a mediar amb entitats financeres i grans propietaris si existeixen desavinences en la seva concessió.

El Servei Ofideute està atenent a la ciutadania per correu electrònic ofideute@gencat.cat en tots els aspectes relacionats amb la negociació de l’ajornament de pagament de lloguer quan l’arrendador és un gran tenidor d’habitatge o de la hipoteca.

30 de juliol de 2020