open menu menú
Advocacia Barcelona
Àrea personal

×Àrea personal

Número de col·legiat/da o usuari ICAB / DNI / Email
×
Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona
cercador de professionals
Normativa | Comissió Normativa

Llei 36/2015, de 28 de setembre, de Seguretat Nacional (BOE del 29 de setembre de 2015)

Entrada en vigor: 30/09/2015. La llei té per objecte regular els principis bàsics, òrgans superiors i autoritats i els components fonamentals de la Seguretat Nacional; el Sistema de Seguretat Nacional, la seva adreça, organització i coordinació; la gestió de crisi; i la contribució de recursos a la Seguretat Nacional. També defineix i regula la Política de Seguretat Nacional, la Cultura de Seguretat Nacional i la Cooperació amb les comunitats autònomes.
Mon Dec 14 00:00:00 CET 2015

Aquesta llei és d'aplicació a les diferents administracions públiques. Pel que fa a la cooperació privada afecta les entitats privades, sempre que les circumstàncies ho aconsellin i, en tot cas, quan siguin operadores de serveis essencials i d'infraestructures crítiques que puguin afectar la Seguretat Nacional, han de col·laborar amb les administracions públiques.

Als efectes d'aquesta Llei es considera Seguretat Nacional l'acció de l'Estat dirigida a protegir la llibertat, els drets i benestar dels ciutadans, a garantir la defensa d'Espanya i els seus principis i valors constitucionals, així com a contribuir al costat dels seus socis i aliats a la seguretat internacional en el compliment dels compromisos assumits.

Els òrgans competents en matèria de Seguretat Nacional són les Corts Generals, el Govern, el President del Govern, els ministres, el Consell de Seguretat Nacional i els delegats del Govern a les comunitats autònomes i a les ciutats autònomes.

També regula el Sistema de Seguretat Nacional i la Gestió de crisi en el marc del Sistema de Seguretat Nacional. En aquest sentit, la situació d'interès per a la Seguretat Nacional es declararà pel President del Govern mitjançant un reial decret, i inclourà, almenys, la definició de la crisi, l'àmbit geogràfic del territori afectat, la durada i, si escau, possible pròrroga; el nomenament, si escau, d'una autoritat funcional, i la determinació de les seves competències per dirigir i coordinar les actuacions que siguin procedents; i, la determinació dels recursos humans i materials necessaris per afrontar la situació d'interès per a la Seguretat Nacional.

Els estats d'alarma i excepció, es regeixen per la seva normativa específica.

Contacte

Comparteix

També et pot interessar

TU POTS CONTROLAR L'ÚS DE LES COOKIES.

A l’ICAB utilitzem cookies a la nostra pàgina. Algunes són estrictament necessàries per al funcionament de la pàgina, i d'altres són opcionals i s'utilitzen per:

  • Mesurar com s'utilitza la pàgina web.
  • Habilitar la personalització de la pàgina web.
  • Per a funcions de publicitat, màrqueting i xarxes socials.

En fer clic a 'Acceptar totes', acceptes la instal·lació de totes les cookies. Si prefereixes configurar-les tu mateix/a o rebutjar-les, fes clic a 'Configuració de cookies'.

Per obtenir més informació, visita la nostra política de cookies.

×