Departament de Biblioteca | Biblioteca | Sant Raimon de Penyafort | Titulars

Les visites guiades al Palauet Casades i a la Biblioteca de l’ICAB acosten el patrimoni cultural a les persones col·legiades i els seus familiars

Una seixantena de persones han visitat aquest 4 de febrer el Palauet Casades i la Biblioteca. D’aquestes, una vintena de persones han participat en la visita guiada celebrada al matí i han pogut recórrer els espais més emblemàtics d’aquest edifici d’aspecte palatí i línies clàssiques, construït l’any 1883 per ser la residència privada de la família Casades, en els antics terrenys que ocupaven els Camps Elisis de Barcelona.

Mon Feb 06 12:09:52 CET 2023

L’edifici, que és la seu de l’ICAB des de l’any 1923, s’organitza al voltant d’un pati central amb columnes de marbre a l’estil de les cases pompeianes. La primera planta era la zona privada amb els dormitoris. I la planta baixa estava formada, per la Sala de Recepcions, dos  despatxos, menjador i oratori. Precisament el Pati de Columnes ha estat recentment restaurat per mantenir l’important patrimoni artístic que alberga i alhora per celebrar el centenari de la presència de l’advocacia barcelonina a l’Eixample.

Per la tarda, prop de 40 persones, sobretot fills i filles de les persones col·legiades han pogut gaudir d’una visita infantil a la Biblioteca especialment pensada per ells i elles, i així descobrir l’emblemàtica Sala de Lectura, l’amagada Sala dels Usatges i els 11 km de prestatgeries, entre d’altres curiositats d’aquest tresor de l’ICAB.

Aquestes visites les ha realitzat l’equip de la Biblioteca del Col·legi.

Algunes d’aquestes famílies s’han quedat, finalitzada aquesta visita de tarda, a l’espectacle infantil del Diverticab, que s’ha iniciat a les 18h. d’aquest dissabte, a la sala d’Actes.