La disfunció que impossibilitava accedir al servei de fotocòpies gratuïtes per als assumptes de Justícia Gratuïta, resolta
El Departament de Justícia, a través de la Secretaria de Relacions amb l’Administració de Justícia, ha remès una nota informativa que adjuntem i en la que informa que la instal·lació dels nous equipaments pretén aconseguir objectius d’estalvi, eficiència i modernització.
La primera fase d’aquesta iniciativa es troba operativa ja a la Ciutat de la Justícia, i als partits Judicials de Balaguer i El Vendrell.
Pel que fa al funcionament per obtenir còpies de les actuacions:
1. Com a norma general, els advocats, procuradors o advocats de la Generalitat podran utilitzar els equips instal·lats per al seu ús exclusiu ubicats dins dels edificis judicials però fora de la pròpia dependència de l’òrgan judicial.
Aquest equipament només permet l’escaneig de documents cap a un dispositiu USB, per la qual cosa l’usuari s’haurà de dotar prèviament d’un llapis de memòria on es podrà descarregar la documentació escanejada.
L’usuari s’identificarà a la màquina multifunció teclejant un codi identificatiu (codi PIN).
El codi identificatiu (codi PIN) de l’ICAB és el 9873.
2. Pel que fa a les còpies a obtenir en supòsits específics (justícia gratuïta, Torn d’Ofici, i resta de supòsits amb gratuïtat de còpies), advocats, procuradors o advocats de la Generalitat encara mantindran la possibilitat d’imprimir en les màquines multifuncions ubicades dins dels òrgans judicials.
Per fer-ho, l’òrgan judicial facilitarà a l’usuari la targeta d’activació juntament amb els documents dels procediments que s’hagin d’imprimir o fotocopiar. Un cop finalitzat el procés, l’usuari retornarà a l’òrgan judicial els documents i la targeta.
3. Pel que fa a la Ciutat de la Justícia, les màquines multifunció dedicades a advocats, procuradors o advocats de la Generalitat sí que tindran la possibilitat d’imprimir o fotocopiar. En aquest cas, per fer ús de la possibilitat d'impressió en paper, i, circumscrit als casos específics de gratuïtat de còpies, l’usuari haurà de sol·licitar la targeta d’activació de la multifunció a l’òrgan judicial.
Us agrairem que, en cas que detecteu disfuncions en relació al lliurament de còpies, ens feu arribar la vostra queixa a qualsevol de les adreces d'e-mail craj@icab.cat o torn@icab.cat, amb la finalitat de continuar fent gestions al respecte.
Documents
-
Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Torn d'Ofici i Assistència al Detingut44.251953125 Kbpdf
Nota informativa de la Secretaria de Relacions amb l’Administració de Justícia a l’ Il·lustre Col·legi de l’advocacia de Barcelona
Contacte
-
Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)
-
Mallorca, 283
Barcelona, Barcelona (Espanya) - 93 601 13 44 / 93 496 18 80
- craj@icab.cat
-
Mallorca, 283
-
Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda - Ciutat de la Justícia
-
Avinguda Carrilet 3, Edifici D, 1a planta
08902 L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona (Espanya) - ASSISTÈNCIA: 902123365 / 932974399 / 936011203
- TORN D'OFICI: 934871350
- ÀREA JURÍDICA: 934329015
- torn@icab.cat
-
Avinguda Carrilet 3, Edifici D, 1a planta