Administració i Justícia - CRAJ | Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

La CRAJ informa: Impost sobre successions i donacions

Us informem que l'Agència Tributària de Catalunya ha comunicat el nou programa d'ajuda per autoliquidar les donacions o actes equiparables subjectes a l’impost sobre successions i donacions, (model 651) amb les adaptacions corresponents a les modificacions introduïdes per la Llei 3/2023, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic.

Wed Apr 19 11:21:00 CEST 2023

En concret, s’han dut a terme les següents modificacions :

•     Ha estat incorporada la nova reducció per donacions de determinades finques rústiques de dedicació forestal dels articles 51 bis i 51 ter de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l’impost sobre successions i donacions.
  •        ’Han estat realitzades les adaptacions necessàries com a conseqüència de la modificació de la reducció per la donació de diners per constituir o adquirir una empresa o un negoci professional o per adquirir participacions en entitats, que ha incrementat l'import de reducció màxima i del patrimoni net del donatari, i ha suprimit el requisit d'edat, dels articles 47 a 49, 52 i 53 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l’impost sobre successions i donacions.

A més d’aquestes modificacions, s’han realitzat altres canvis amb la finalitat que es puguin presentar per via telemàtica les autoliquidacions en les quals s’aplica la reducció per activitat empresarial o professional dels articles 38 a 40 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l’impost sobre successions i donacions, en el cas que el donant cessi anticipadament en una activitat agrària, en els termes establerts en el Reglament (CE) 1257/1999, del Consell. Les persones que cessin en l’activitat agrària en els termes previstos en la normativa i apliquin la reducció, hauran de seleccionar la reducció per “Activitat empresarial o professional (cessament anticipat activitat agrària)”.

Podeu ampliar la informació sobre donacions a la seu electrònica de l’Agència Tributària de Catalunya.

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

• Mallorca, 283
      Barcelona, Barcelona (Espanya)