Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Notes de Premsa | Titulars

La 6a edició del Triangular d’Universitats (2024) posa de relleu les dots d’oratòria dels alumnes del Màster d’Accés de l’ICAB amb la UB, la UAB i la UPF-BSM

Els equips de Dret Civil i de Dret Penal de la Universitat de Barcelona han estat els guanyadors d’aquesta nova edició del Triangular organitzat pel Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la UPF Barcelona School of Management (UPF–BSM).

Fri May 10 21:50:00 CEST 2024

El divendres 10 de maig de 2024 s’ha celebrat a la seu de la Universitat de Barcelona (UB) la 6a edició del Triangular d’Universitats. A través d’aquesta competició basada en la celebració de diferents rondes de simulacions de judicis els alumnes del Màster d’Accés a l’Advocacia de l’ICAB amb les universitats UPF – BSM, UAB i UB han posat en pràctica els coneixements adquirits i, alhora, han mostrat els seus dots d’oratòria i la seva capacitat estratègica per afrontar un judici real.

Les diferents rondes de simulacions de judicis s’han celebrat en les modalitats de Dret Civil i de Dret Penal, de manera que cada equip -que està integrat per entre 4 i 6 persones- han tingut l'oportunitat de fer el rol d’advocat/da així com de testimonis, perits, Mossos d’Esquadra, etc. dins la simulació del judici en què han intervingut i que ha estat presidit per jutges i jutgesses en actiu.

Finalitzades les primeres rondes, la classificació en la modalitat de Civil ha quedat amb l’equip de la UB en primer lloc, seguit per la UPF- BSM i la UAB i en la modalitat de Penal ha quedat en primera posició la UB, seguida per la UAB i la UPF-BSM. La ronda final en Dret Civil disputada entre la UB i la UPF-BSM l’ha guanyada l’equip de la UB i, en l’àmbit Penal, l’equip de la UB també s’ha imposat, en aquest cas, a la UAB.

En la cloenda de la 6a edició de la Triangular d’Universitats han participat Carles García Roqueta, diputat de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona responsable de Formació; Cristina Vallejo, coordinadora de formació de l’ICAB; Andreu Olestí, degà de dret de la UB; Jaume Tarabal, vicedegà de la UB, Ramón Ragués, director del Màster d’accés de la UPF Barcelona School of Management; Ricardo Esteban, vice-degà de la Facultat de dret de la UAB i Pol Olivet Rivera, vocal electiu de la Junta directiva d’Alter Mútua.

En el marc d’aquest acte institucional, el diputat de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona responsable de Formació, Carles García Roqueta, ha destacat que “el Triangular d’Universitats és una oportunitat excel·lent per als alumnes del màster d’accés a l’advocacia d’experimentar l’exercici que afronten dia a dia milers de companys i companyes que van als jutjats a defensar els dret de la ciutadania”. I Cristina Vallejo, coordinadora de formació de l’ICAB ha afegit: “La formació continua és primordial per a l’exercici pràctic de la professió. Per aquest motiu iniciatives com el Triangular complementen l’àmplia oferta formativa que s’ofereix des del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona”.

Per la seva part, el Dr. Andreu Olestí, degà de la Facultat de Dret, ha considerat que “les simulacions del Triangular són el paradigma de la formació professionalitzadora: estudi del cas, disseny d’estratègies, treball en equip i oratòria, en un ambient de competició cordial entre les diverses universitats participants. Són, en definitiva, el millor colofó possible pels estudis d’un Màster d’accés a l’exercici de l’advocacia. A més, enguany hem tingut l’honor d’acollir-les a la nostra Facultat de Dret. No puc estar més content”.

Ramon Ragués, director Acadèmic del Màster en Advocacia i Procura de la UPF-BSM, ha afirmat que "aquest tipus d'activitats són, sens dubte, una oportunitat única perquè el nostre alumnat posi en pràctica els coneixements i competències que desenvolupem al nostre programa, impulsant i enfortint les seves habilitats professionals i apropant-los a la realitat del sector, preparant-los per encarar amb èxit el seu futur laboral".

En representació de la Facultat de Dret de la UAB, Ricardo Esteban, vicedegà d'Ordenació Acadèmica d’aquesta Universitat, ha volgut expressar “la satisfacció per la partició dels i de les nostres estudiants de Màster d'Accés a l'Advocacia i a la Procura en el Triangular amb les Facultats de Dret ‘germanes’:la UB i la UPF. De manera particular, volem reconèixer l'esforç dels estudiants, que han treballat al màxim aquest any acadèmic per tal de preparar el concurs, i la implicació dels coordinadors -acadèmics i professionasl-, del Màster en el suport i acompanyament als estudiants en aquesta tasca. Així mateix, volem ressaltar que aquest tipus d'activitat potencien i donen sentit al treball desenvolupat en l’aula pels futurs advocats i advocades, i el posen en connexió amb les seves properes responsabilitats professionals”.

Per tancar aquest acte, Pol Olivet, membre de la Junta Directiva d’Alter Mútua, ha encoratjat els i les joves a aprofitar l’etapa formativa i a fer seus valors com l’esforç i l’honestedat que caracteritzen l’advocacia, tot animant-los a participar en les institucions que vetllen per la professió i les persones que en formen part.”

Premis per als guanyadors/es del Triangular d’Universitats

El primer premi per a cada equip guanyador de la Triangular són 500 € en formació a l’ICAB. El segon premi és un val de 250 euros i el tercer són codis de la biblioteca de l’advocacia de Barcelona.

Des de l’II·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i les Universitats UPF Barcelona School of Management, la Universitat de Barcelona, i la Universitat Autònoma de Barcelona s'ha felicitat a tots i totes els/les premiats/des així com a tots els participants de la Triangular d'Universitats 2024.