Comissió Normativa | Actualitat Jurídica

LLEI 2/2017, de 21 de junio de de 2017, de modificació de la Llei 1/1996, de 10 de gener, d’assistència jurídica gratuïta (BOE del 22 de junio de 2017)

Entrada en vigor: 23.06.2017, tot i que es determina que produirà efectes des del 01.01.2017
Mon Jul 31 00:00:00 CEST 2017

La iniciativa modifica els arts. 1, 22, 23, 25, 30, 36, 37, 40 de la Llei 1/1996, de 10 de gener, d’assistència jurídica gratuïta.

Les modificacions que planteja estableixen el caràcter obligatori del servei per als col·legis professionals d’advocats i procuradors dels tribunals, que podran organitzar-lo, així com per als col·legiats que prestin el servei, que poden quedar dispensats de prestar-lo quan hi hagi raons que ho justifiquin.

Els Consells Generals de l'Advocacia Espanyola i dels Col·legis de Procuradors dels Tribunals d'Espanya i els seus respectius col·legis regularan i organitzaran, a través de les seves Juntes de Govern, els serveis obligatoris d'assistència lletrada i de defensa i representació gratuïtes, garantint, en tot cas, la seva prestació continuada i atenent a criteris de funcionalitat i d'eficiència

Els professionals que prestin el servei tindran dret a una contraprestació, que es configura amb caràcter indemnitzatori.

Per altra banda, es preveu que les dotacions pressupostàries destinades al servei subvencionin no només la seva implantació i prestació del mateix com a tal, sinó més en concret --en aquest últim cas-- l'atenció i el funcionament dels serveis que presten els col·legis.