Comissió d'Arbitratge | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

L’ICAB promou l’arbitratge  i analitza com s’han de valorar els danys de les controvèrsies que se sotmeten a aquesta via alternativa de resolució de conflictes

Ho ha fet amb la celebració del "VI International Arbitration Congress" celebrat els dies 20 i 21 d'octubre al Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, organitzat per la Comissió d'Arbitratge.  Un esdeveniment que és ja s'ha convertit en cita imprescindible per aprofundir en el coneixement i ús d’aquesta via per solucionar controvèrsies.

Sat Oct 22 17:45:00 CEST 2022

El "VI International Arbitration Congress. Damages in Arbitration’’ es va iniciar a la seu de l’ICAB amb les intervencions del degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez; el diputat de la Junta de Govern de l’ICAB i president del Tribunal Arbitral de Barcelona (TAB), Frederic Munné,  i el magistrat i vicepresident del Tribunal Constitucional, Juan Antonio Xiol Ríos.

Jesés Sánchez va exposar que “l’ICAB aposta fermament per l'arbitratge i prova d’això és la posada en marxa de forma capdavantera del Centre ADR-ICAB i el suport a la Comissió d’Arbitratge, especialment en la promoció d’actes formatius com aquest Congrés, que enguany arriba a la VI edició”.  I va afegir: “L’advocacia ha de conèixer els avantatges de l'arbitratge, una via de resolució de conflictes en què cobren importància elements com ara l’especialització, la celeritat, la confidencialitat i, en definitiva, l'adopció de solucions àgils i flexibles, que poden satisfer els interessos de totes les parts implicades en una determinada controvèrsia”.

Juan Antonio Xiol Ríos va afirmar que la realització d'esdeveniments focalitzats a l'arbitratge contribueix a reforçar la confiança en aquesta via de resolució de conflictes i a incrementar les bases ètiques, ja que la imparcialitat i la confidencialitat són essencials per a la seva aplicació.

Per la seva part, Frederic Munné va posar en valor el treball realitzat per la Comissió d’Arbitratge de l’ICAB per fer possible una nova edició d’aquest Congrés, que ha comptat enguany amb més de 20 ponents experts en aquesta matèria, entre els quals àrbitres d’arreu d’Europa – especialment d’Àmsterdam, Vilna, París, Milà, Hèlsinki, Nova York, Milà, Madrid i Barcelona- i de Nova York.  I va destacar: “En la present edició hem posat el focus sobre els danys, que s'abordaran analitzant-ne la tipologia, el càlcul, incloent els interessos, o les formes de plantejar una pericial per a la seva correcta valoració perquè són elements clau per a l’aplicació correcta de l’arbitratge com a via de resolució de conflictes”.

El "VI International Arbitration Congress" que es va celebrar els dies 20 i 21 d'octubre de forma presencial a l’ICAB sota el lema "Back to the future. Sixth part" es va estructurar en 4 taules.

En la primera celebrada el dia 20 d'octubre, l’advocat i àrbitre internacional i vicepresident de la Comissió d’arbitratge de l’ICAB, José Rosell va moderar la taula “Damage Wars: estratègia processal”, on van intervenir advocats i àrbitres procedents de Barcelona, París i Milà.

El divendres 21 es van realitzar les altres tres taules, que van servir per establir en relació a la pràctica de l’arbitratge els “tipus de danys”, com fer el  “càlcul de danys” i quins són “els interessos en el càlcul de danys”.

A més, es va dur a terme una demostració de com es pot afrontar una pericial. Es pot consultar el programa detallat del Congrés a través del següent enllaç.

Aquesta anàlisi en profunditat de la mà de més de 20 experts en arbitratge va permetre donar a conèixer aquest procediment privat on les parts acorden resoldre les seves controvèrsies recorrent a un àrbitre o a un tribunal de diversos àrbitres per tal que dictin una decisió sobre el conflicte plantejat, i on el compliment del laude és obligatori per a les parts.

La cloenda del  "VI International Arbitration Congress. Damages in Arbitration’’  ha permès xposar les perspectives de futur d’aquest mètode alternatiu de resolució de conflictes.

Amb la realització d’aquest Congrés l’ICAB aproxima el coneixement de l'arbitratge i els seus avantatges, ja que no tots els conflictes han de ser resolts pels tribunals.

#ArbitrationCongress2022