Delegació de Vilafranca del Penedès | Delegacions | Titulars

L’ICAB, present en l’obertura de la Fiscalia presencial a Vilafranca del Penedès

Les diputades Núria Flaquer i Carmen Valenzuela, en representació de la Junta de Govern, han assistit a l’acte oficial d’obertura de la Fiscalia presencial a Vilafranca del Penedès.

Fri Jul 05 14:31:00 CEST 2024

Les diputades han felicitat personalment i en nom del degà, Jesús M. Sánchez, el fiscal superior de Catalunya, Francisco Bañeres, i el tinent fiscal, Pedro Javier Ariche, per aquesta fita i per l’esforç pressupostari, logístic i tècnic per aconseguir-la, juntament amb el Departament de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat de Catalunya.

Flaquer ha assenyalat que es tracta “d’un dia important, ja que per fi veiem feta realitat una reivindicació històrica de l’advocacia, que tant la delegació de Vilafranca com la Junta de Govern del Col·legi venen reclamant des de fa anys. Sens dubte, es tracta d’una molt bona notícia, que dinamitzarà el dia a dia en el partit judicial i hi ajudarà a tenir un servei de Justícia més àgil i eficient, en benefici de la ciutadania”.

A l’acte també hi han assistit la delegada i sotsdelegada de l’ICAB a Vilafranca del Penedès, Cristina de la Cruz i Teresa Casanova, i la delegada a Vilanova i la Geltrú, Carmen Sánchez, així com responsables tècnics de la Corporació i Andreu Batlle, delegat emèrit col·legial a l’Alt Penedès i persona clau durant molts anys per vehicular aquesta reivindicació, avui ja una positiva realitat.

L’acte ha comptat amb l’assistència de la fiscal en cap de Barcelona, Neus Pujal, així com de la jutgessa degana Clara Viesca. Per part de la Fiscalia d’àrea, han assistit Ana Mireya Gómez, fiscal en cap de Vilanova-Gavà-Vilafranca, i els fiscals de Vilafranca Alícia de Porras, Gerardo Morales, Tamara Gómez, Rocío Gutiérrez. Per part de la Conselleria s’ha comptat amb la presència de Iolanda Aguilar, secretària per a l’Administració de Justícia; Xavier Llopart, director dels Serveis Territorials del Penedès; Maria Amelia Pérez, subdirectora de Patrimoni, Obres i Serveis; i Lourdes Sánchez, lletrada del SCPG.