Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Enquestes | Actualitat Jurídica

L’ICAB posa de manifest les seves reticències davant el trasllat de procediments judicials al Partit Judicial d'Arenys de Mar

La mesura, adoptada pel TSJC, pretén traslladar 300 expedients judicials de Mataró a Arenys de Mar.
Tue Dec 20 00:00:00 CET 2016

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona ha tingut coneixement de l’acord adoptat per expedient governatiu 57/2016 del Deganat dels Jutjats de Mataró, pel qual es proposa el trasllat de procediments judicials del partit judicial de Mataró als Jutjats Penals d’Arenys de Mar per procedir al seu enjudiciament i resolució considerant que, en aquest últim partit judicial, els òrgans judicials presenten una càrrega de treball inferior.

En aquest sentit, l’ICAB s’ha dirigit als diferents estaments, TSJC, CGPJ,  Departament de Justícia, posant de relleu que aquestes solucions poden comportar el col·lapse dels Jutjats que han de rebre la sobrecàrrega, en aquest cas, els d’Arenys i que no estan tenint en compte altres condicionants molt importants com respectar el criteri de proximitat i d’unitat de la defensa.

Per això ha sol·licitat que es reconsideri la decisió i es tingui en consideració el parer de l’advocacia i la conveniència de tractar aquest tipus de mesures de forma prèvia a la seva adopció atès que afecten a aspectes com la designació i partit judicial d’actuació dels advocats nomenats per Torn d’Ofici.

Us comunicarem qualsevol novetat al respecte.

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

• Mallorca, 283
      Barcelona, Barcelona (Espanya)