Titulars

L’ICAB homenatja l’advocacia amb 50 anys de col·legiació

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, ha donat la benvinguda a la Sessió d’Homenatge i Lliurament de Diplomes als companys i companyes amb 50 anys de col·legiació que ha tingut lloc aquest dimecres 12 de juny del 2024 a la Sala d’Actes de la seu col·legial en el marc dels actes de #SantRaimon24.

Thu Jun 13 13:27:00 CEST 2024

En reconeixement d'una trajectòria de dedicació a la professió, els homenatjats han rebut els diplomes commemoratius i les insígnies d’or de l’ICAB de mans del degà, Jesús M. Sánchez; el secretari, Joaquim de Miquel; i la vicedegana, Susana Ferrer.

En representació dels companys i companyes que celebren els 50 anys de col·legiació, han pronunciat unes emotives paraules d’agraïment els advocats Ramon Tamborero del Pino i Montserrat Pinyol Pina.

Durant l'acte s'han lliurat diferents Premis ICAB. El Premi Maria Soteras i Mauri sobre igualtat de gènere, destinat a guardonar un treball o article jurídic sobre igualtat de gènere des de la perspectiva de qualsevol branca del Dret, ha estat per Sonia Navarro pel seu treball “Aplicación práctica de la Ley de Igualdad: Metodología para integrar la perspectiva de género en la actuación letrada.” La menció especial ha estat per a Nyra Barreto.

Ha rebut el guardó de mans del degà de l’ICAB; de la degana emèrita de l’ICAB, Sílvia Giménez-Salinas; de la vicedegana de l’ICAB, Susana Ferrer; i de la vocal de la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB, Àngels Calàvia.

El Premi Memorial Degà Roda i Ventura, que reconeix els millors treballs que versin sobre Col·legis professionals i l’exercici de les professions liberals, especialment l’advocacia, ha estat per a l’obra “L’impacte de la Guerra Civil en els Col·legis de l’Advocacia de Catalunya - I” (CICAC, 2023), de la qual és autor Josep Cruanyes i Tor dins del projecte de recuperació de la Memòria Històrica impulsat pel CICAC. Han recollit el Premi Marta Martínez i Gellida, presidenta del CICAC; Joan Riera Claret, degà emèrit de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Vic i vicepresident i secretari de la Junta de Degans i Deganes emèrits; i Josep Cruanyes i Tor, advocat.

Han entregat el guardó el degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez; el degà emèrit Josep M. Antràs; i la vicedegana de l’ICAB, Susana Ferrer.

El Premi Luis del Castillo al millor projecte d’investigació sobre Justícia Penal Internacional i Drets Humans s'ha atorgat a Laia Tejada i Marta Masip pel seu projecte “La implemenación de la Inteligencia Artificial en la Justicia Penal Internacional y su impacto en los derechos humanos. Reflexiones a la luz de la pionera sentencia del TJUE de fecha 7 de diciembre de 2023 (asunto C-634/21). Análisis del Reglamento Europeo de Inteligencia Artificial”. La menció especial ha estat per a Norma Pedemonte.

Han lliurat el premi Jesús M. Sánchez, degà de l’ICAB; Carmen Valenzuela, diputada de la Junta de Govern i membre del Jurat del Premi, i Berta del Castillo, advocada, membre del Jurat del Premi i filla del degà de l’ICAB Luis del Castillo, en memòria del qual es va instituir aquest Premi.

Finalment, el Premi Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz, destinat a ajudar a la realització d’un treball sobre un tema de Dret Civil català per part d’advocats i advocades en exercici, s'ha atorgat a Anton Vives Tous pel seu projecte “L’avantatge injust i la rescissió del contracte: dissecció de la solució catalana davant l’abús contractual (art. 621-45 CCCat) i comparativa amb altres ordenaments”. El Premi l’ha rebut de mans del degà del Col·legi i de Montse Pintó, diputada de la Junta de Govern, membre del Jurat del Premi i filla del degà de l’ICAB Josep Joan Pintó Ruiz, en homenatge al qual es va instituir aquest Premi.