Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | SOOP - Servei d'Ocupació i Orientació Professional - Borsa de Treball i Emprenedoria

L’ICAB facilita la cerca de feina i promou l’emprenedoria de l’advocacia a la 8a Fira de l'Ocupació

Aquest esdeveniment s’ha consolidat com a punt de trobada essencial per a professionals del Dret que busquen la primera feina o un canvi de trajectòria, així com per a despatxos i empreses amb vacants en l'àmbit jurídic.

Thu Oct 10 16:36:14 CEST 2024

A través de la 8a Fira de l’Ocupació, impulsada pel Servei d’Orientació i Ocupació Professional (SOOP) del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, s’ha posat en contacte a estudiants dels darrers cursos del grau de Dret, advocats i advocades i altres professionals jurídics amb els més de 30 despatxos d’advocats, empreses, consultores i altres entitats del sector jurídic que han estat presents en aquest esdeveniment.

Durant la Fira, celebrada al Centre de Formació de l’ICAB, de 10 a 17 h, s’ha registrat un moviment constant de visites als diferents estands, i s’ha consolidat com a punt de trobada essencial per a professionals del Dret que busquen la primera feina o un canvi de trajectòria, així com per a despatxos i empreses amb vacants en l'àmbit jurídic.

A més, cal destacar que la Fira de l’Ocupació ha comptat amb tres estands de l’ICAB. Des de l’estand de Formació s’ha donat a conèixer l’àmplia oferta de màsters, postgraus, formació contínua i internacional i el Postgrau de l’Escola de Pràctica Jurídica que imparteix l’ICAB. També s’ha informat de les condicions especials que tenen els i les estudiants del Grau de Dret dels darrers cursos per associar-se a l'ICAB si materialitzaven la inscripció durant aquest esdeveniment. Des de la Biblioteca, a més, dels serveis propis, s’ha fet difusió als visitants de l’estand del projecte ALIAT, impulsat conjuntament per la Biblioteca col·legial i l’Observatori per a la Transició a la Ciberjustícia, per projectar l’exercici de l’advocacia en l’entorn digital i el big data. Des de l’estand del SOOP s’han mostrat els serveis que ofereix, especialment, en matèria d’assessorament sobre la creació o consolidació de l’empresa o despatx i sobre el funcionament de la Borsa de Treball de l'ICAB.

Durant la Fira de l'Ocupació 2024 s'ha celebrat, per gentilesa d'Alter Mútua, el sorteig d'un iPad entre els advocats i advocades assistents. Enhorabona al guanyador, Malko Xheka Vila.

Jornada per a l’Emprenedoria

Per fomentar l’emprenedoria entre l’advocacia, el SOOP ha organitzat la ‘Jornada per a l’Emprenedoria’, que ha tingut lloc el 9 d’octubre, i al llarg de la qual s’han realitzat tallers sobre temàtiques de plena actualitat, com són la IA Generativa i el Prompt; la Intel·ligència emocional (IE) per a l’advocacia emprenedora, i sobre eines de màrqueting i innovació per a persones emprenedores.

A més dels tallers, s’ha celebrat una sessió de networking professional de l'advocacia, on els col·legiats/des han compartit un espai de trobada per fer contactes i crear sinergies professionals.

Més de 200 persones han participat en la Fira de l’Ocupació i la ‘Jornada per a l’Emprenedoria’, convertint-se en cites imprescindibles per a l’advocacia que vol emprendre i per als professionals del sector jurídic que busquen feina.