Departament Internacional | Departament Internacional ICAB

L'ICAB commemora el 25è Aniversari de la Federació dels Col·legis d’Advocats d’Europa (FBE)

En el marc de les Trobades de Barcelona-Memorial Jacques Henry de Sant Raimon 2017, celebrades el dissabte 18 de febrer, el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona va acollir la commemoració del 25è Aniversari de la Federació dels Col·legis d’Advocats d’Europa (FBE).
Tue Feb 21 00:00:00 CET 2017

La jornada va començar amb un discurs de benvinguda a càrrec del degà de l’ICAB, Oriol Rusca, i unes paraules d’Yves Oschinsky, president de la FBE.

Les Trobades de Barcelona es van centrar en el tema dels menors no acompanyats i la Declaració Universal dels Drets Humans, temàtica que es va abordar en dues taules de treball: una primera centrada en la protecció i la promoció dels drets de l’infant (sostraccions de menors, adopcions, explotació i maltractaments, etc.) i una segona dedicada específicament a l’asil i els drets dels menors refugiats.

A continuació es va procedir a la signatura d'un conveni d'agermanament amb el Col·legi d´Advocats de Brussel·les flamenca, el Nederlandse Orde van Advocaten bij de Balie te Brussel.

Durant l'acte es va lliurar una placa commemorativa al degà emèrit de l'ICAB, Eugeni Gay Montalvo, com a President Fundador i impulsor de la FBE.

La commemoració del 25è Aniversari de la ‘FBE’ va posar punt i final a la jornada internacional de Sant Raimon 2017.

Cal recordar que la Fédération des Barreaux d’Europe (FBE) es va constituir a Barcelona el 23 de maig de 1992, heretera de la Conférences des Grands Barreaux d’Europe. Està constituïda per 225 Col·legis d’Advocats de països membres del Consell d’Europa, representant aproximadament a 800.000 advocats i advocades.

> Àlbum de fotos, a Facebook