Notes de Premsa | Titulars | Secció de Dret de Família

L’ICAB analitza el dany moral arran de l'impagament de les pensions d'aliments i la maternitat subrogada en el marc del 3r Congrés de Dret de Família

Serà demà dijous 19 i divendres 20 de setembre de 2024 a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona

Wed Sep 18 15:20:26 CEST 2024

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) analitzarà, amb motiu del 3r Congrés de Dret de Família, que se celebra els dies 19 i 20 de setembre a la seu col·legial, aspectes candents sobre aquesta matèria.

La tercera edició del Congrés serà inaugurada per Jesús M. Sánchez, degà de l'advocacia barcelonina, i Cristina Díaz-Malnero, presidenta de la Secció de Dret de Família de l'ICAB, demà dijous a les 9.30h.

En la primera jornada del Congrés es realitzaran tres conferències magistrals. La primera versarà sobre el dany moral que es pot ocasionar arran de l'impagament de les pensions d'aliments i anirà a càrrec de Vicente Magro, magistrat de la Sala Primera del Tribunal Suprem. Durant la segona, Laura Díez, catedràtica de Dret Constitucional de la UB i magistrada del Tribunal Constitucional, donarà a conèixer l’última jurisprudència del Tribunal Constitucional en dret de família. La tercera, abordarà les “llums i ombres” de la maternitat subrograda, amb les intervencions de Vincenzo Barba, doctor en dret i catedràtic de Dret Civil de la Universitat La Sapienza de Roma, i de l’advocada Beatriz Huerga.

Aquestes sessions magistrals es complementen amb dos tallers pràctics. Isabel Winkels, advocada i vicedegana de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Madrid, presentarà el taller sobre Justícia Sostenible de les famílies on intervindran Xavier Abel, magistrat del Jutjat de Primera Instància núm. 14 de Barcelona; Francisca Fariña, catedràtica de psicologia bàsica i psicologia Jurídica del Menor de la Universitat de Vigo i presidenta de l'Associació Iberoamericana de Justícia Terapèutica, i Mila Arch, psicòloga forense i professora de la Universitat de Barcelona. En el marc d’aquesta activitat pràctica es presentarà la “Guia per a l'exercici de la Parentalitat positiva”. El segon taller, presentat per Flor Carrasco, vicedegana del Col·legi d'Advocats de Màlaga versarà sobre Dret processal de família i comptarà amb les intervencions de l’advocada Cristina Martínez i d’Ernest Pascual Franquesa, magistrat de la Secció 12a de l'Audiència de Barcelona.

La segona jornada del congrés s’iniciarà amb una ponència sobre els delictes en dret de família amb l’advocat Miguel Capuz i la magistrada del Jutjat d'Instrucció núm. 31 de Barcelona, Mª Isabel Hernando Vallejo.

Per cloure el Congrés es farà un fòrum de debat amb Javier Pereda, president de la Secció 18a de l'Audiència de Barcelona, i Almudena Izquierdo, magistrada del Jutjat de Primera Instància núm. 4 de L’Hospitalet de Llobregat.

La cloenda del Congrés tindrà lloc el divendres 20 de setembre a les 14h i anirà a càrrec del secretari de l'ICAB Joaquim de Miquel, l’advocada Cristina Vallejo, i la presidenta de la Secció de Dret de Família, Cristina Díaz-Malnero.

*Els mitjans interessats en seguir aquest acte han de confirmar assistència a comunicacio@icab.cat