Comissió Advocats Empresa | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Formació ICAB | Notes de Premsa | Titulars | Secció de Compliance | Secció de Dret Administratiu | Secció de Dret de les TIC | Secció de Dret Laboral | Secció de Dret Mercantil | Secció de Dret Penal

L’ICAB analitza de forma transversal la Llei 2/2023, que estableix l’obligació de disposar d'un canal de denúncies intern per a un conjunt molt ampli d'empreses i entitats públiques i privades

La jornada ha estat inaugurada aquest dijous 30 de març de 2023 pel degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, el responsable de la direcció del Comitè Tècnic de Compliance de l’ICAB, Francisco Bonatti,  i l’advocat Jorge Navarro.

Thu Mar 30 19:00:00 CEST 2023

El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona ha analitzat en el marc d’una jornada de formació la Llei 2/2023 reguladora de la protecció dels denunciants i canals de denúncia.  Aquesta norma -que va entrar en vigor el dia 13 de març passat i transposa la Directiva 2019/1937 (coneguda com la Directiva Whistleblowing)- estableix l'obligació de disposar d'un canal de denúncies intern per a un conjunt molt ampli d'empreses i entitats públiques i privades amb l’objectiu de protegir amb caràcter general els qui, en el marc d'una relació laboral o professional, alertin, denunciïn o informin sobre presumptes infraccions.

La jornada ha estat inaugurada pel degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, el responsable de la direcció del Comitè Tècnic de Compliance de l’ICAB, Francisco Bonatti,  i l’advocat Jorge Navarro.

Es tracta d’una jornada de màxima actualitat amb la qual s'han volgut abordar els següents temes:

• Àmbit d’aplicació i Sistema Intern d’Informació (SII)
  • El responsable del Sistema Intern d’Informació. Gestió de les comunicacions.
  • Aspectes penals, especialment la remissió al Ministeri Fiscal i el dret de defensa de les persones físiques i jurídiques.
  • Les funcions del Delegat de Protecció de Dades i el tractament de les dades en el Sistema Intern d’Informació (SII). Art. 32 i 34.
  • El Sistema Intern d’Informació (SII) en el sector privat, públic i els terminis d’adaptació i compliment.
  • La protecció de dades personals i l’anonimat.
  • L’Autoritat independent AAI. Canal extern. La revelació pública.
  • Mesures de Protecció
  • EI Règim sancionador.

Les empreses i les entitats que es troben en l'àmbit d'aplicació d'aquesta norma tenen un període transitori per implementar l'existència d'una bústia o canal de denúncies, però, la llei també estableix la necessitat de designar un responsable del Sistema Intern d’Informació i configurar un procediment per garantir la confidencialitat així com unes pràctiques correctes de seguiment i investigació de les possibles denúncies interposades. Sense oblidar, tampoc, la protecció de les dades personals o el règim sancionador que estableix, amb noves infraccions i elevades multes.

La col·laboració ciutadana, mitjançant la denúncia de possibles infraccions de l'ordenament jurídic, és present en àmbits molt diversos, com ara l’urbanisme, medi ambient, danys contra el patrimoni historicoartístic o la protecció de dades.

• Comissió de Cultura / Seccions | Formació ICAB

Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB 2024!

T’esperem a la Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB, el dijous 18 d’abril de 2024, a partir de les 10h, al Centre de Formació.
  • Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.