Departament Internacional | Departament Internacional ICAB

INSCRIPCIONS OBERTES! VI Seminari d'Art i Dret (2019)

El divendres 15 de novembre de 2019 tindrà lloc el VI Seminari d'Art i Dret a la seu de l'ICAB, organitzat amb la col·laboració del 'Barreau' de París.
Fri Sep 27 00:00:00 CEST 2019

En aquesta ocasió s’han organitzat cinc taules de treball que tractaran els següents temes:

1. L’obra d’art com a objecte de drets d'autor

En aquesta primera taula es parlarà de l’obra d’art com a objecte de drets d’autor i la gestió col·lectiva de drets.

2. Exportació, importació i restitució d’obres d’art

Aquestes qüestions s’abordaran des de diferents perspectives: la Llei de Patrimoni Històric (LPH), el Dret comparat i la Jurisprudència sobre la LPHE.

3. La circulació de l’obra d’art

Es plantejaran diferents qüestions legals que els i les galeristes es troben en el dia a dia en les seves transaccions a nivell nacional i internacional, els contractes de compravenda, préstec i comodat, depòsit i consignació, donacions i successions, transport i assegurances, la seva fiscalitat i la usucapió. Una mirada pràctica amb aportació de solucions legals.

4. Resolució de controvèrsies

En aquesta taula s’exposaran els problemes que ens podem trobar en relació a les obres d’art, com podria ser la falta de document que acrediti la titularitat de l’obra des del punt de vista d’una contingència fiscal i la seva repercussió en la futura venda.

5. Aspectes penals: falsificació, estafa, delictes contra el patrimoni i contraban

Per finalitzar hi haurà una taula col·loqui en la que hi intervindran diferents ponents que donaran una visió més àmplia del tema.