Comissió de Cultura / Formació | Formació ICAB | Notes de Premsa | Titulars | Secció de Dret del Consum

El V Congrés de Consum de l'Advocacia analitzarà la nova directiva europea relativa als crèdits de consum i les clàusules limitatives en els contractes d’assegurances

L’acte, organitzat pels Col·legis de l’Advocacia de Barcelona i de Madrid i l’Asociación Española de Derecho de Consumo (AEDC), se celebrarà els dies 23 i 24 de novembre al Palauet Casades de Barcelona. En el marc d’aquest Congres també s’analitzarà la protecció del consumidor en la llei d’habitatge i el frau bancari.

Tue Nov 21 09:00:00 CET 2023

Els Col·legis de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i de Madrid (ICAM) i l’Asociación Española de Derecho de Consumo (AEDC), organitzen el V Congrés de Consum de l’Advocacia, que tindrà lloc els dies 23 i 24 de novembre al Palauet Casades, seu de l’advocacia barcelonina.

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, el degà de l'ICAM i president de AEDC, Eugenio Ribón, i la presidenta de la Secció de Dret de Consum de l'ICAB, M. Paz Cano, inauguren el Congrés el dijous 23 de novembre a les 16.15h.

L’esdeveniment comptarà amb una vintena de juristes i acadèmics que participaran com a ponents d’aquesta edició que s’estructura en tres taules rodones que serviran per tractar:

• La nova directiva (UE) 2023/2025: Digitalització i major protecció als usuaris de crèdits al consum.
  • La protecció del consumidor en la llei d’habitatge.
  • El frau bancari.

A més, es realitzaran quatre tallers sobre les aerolínies, els fitxers de morosos i la doctrina jurisprudencial i prova; la sentència del TJUE relativa al dany moral i sobre el mecanisme de la Segona Oportunitat.

El Congrés conclourà amb la conferència sobre les “clàusules limitatives en els contractes d’assegurances” impartida per José Luis Seoane Spiegelberg, magistrat de la Sala del Civil del Tribunal Suprem.

Més informació, programa complet i inscripcions.