Centre ADR - ICAB | Notes de Premsa | Titulars

El Centre ADR-ICAB i GEMME analitzen l’ús de les pràctiques restauratives com a via per a la resolució de conflictes

Serà en el marc del ‘V Congrés de Mediació’, que se celebrarà demà dimecres, 19 de juny, a l’antiga presó Model de Barcelona, i el dijous 20, al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

Tue Jun 18 15:52:41 CEST 2024

El Centre ADR-ICAB Mediació i el Grup Europeu de Magistrats per la Mediació (GEMME) celebren demà dimecres, 19 de juny, a l’antiga presó Model de Barcelona, i el dijous 20, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, el ‘V Congrés de Mediació: Justícia i pràctiques restauratives: reconeixement, retorn i reparació’.

El Congrés serà inaugurat el dimecres 19 de juny, a les 17h, a l’antiga presó Model de Barcelona per Gemma Ubasart, consellera de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat; Carme Guil, magistrada i presidenta de GEMME Espanya; Jesús M. Sánchez, degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona; Marta Martínez Gellida, presidenta del Consell de l’Advocacia Catalana; i Patrizia Patrizi, presidenta del Fòrum Europeu de Justícia restaurativa.

L’objectiu d’aquest Congrés és donar a conèixer la justícia restaurativa com una forma de solució dels conflictes -que aporta grans beneficis als seus protagonistes, ja que proporciona un espai segur per a la reparació i la reconciliació de les parts, i també a la societat en general- i els processos necessaris per a la seva aplicació (reconeixement, retorn i reparació), ja sigui de manera directa o en combinació amb altres mecanismes de resolució de conflictes. Per aquest motiu, durant el Congrés es realitzaran diferents taules d’experiències sobre l’ús de la justícia restaurativa, més enllà de l’àmbit penal. També es donarà a conèixer com s’apliquen els mètodes alternatius de resolució de conflictes (ADR) i els processos propis d’una mediació.

El Congrés compta amb una sessió dedicada al paper dels mitjans de comunicació com a via per a la difusió i reparació de la reputació de les víctimes, que comptarà amb la participació de Sandro Rosell, expresident del Futbol Club Barcelona, i dels periodistes especialitzats en temes de tribunals d’El País, Jesús García Bueno, i d’El Diario.es, Oriol Solé Altimira, taula moderada per Myriam Rius, directora de comunicació de GEMME.  Podeu consultar el programa detallat a través del següent enllaç. El Congrés es pot seguir de forma presencial i on-line; el dimecres 19 de juny es podrà seguir on-line, però en diferit, i dijous 20  de juny, en directe.

Aquesta anàlisi transversal i en profunditat es realitzarà amb la participació de més de quaranta experts i expertes procedents de l’àmbit acadèmic, els cossos policials, la magistratura, l’advocacia, la mediació, la psicologia i el periodisme.

El dijous 20 de juny, per finalitzar el Congrés, la diputada de l’ICAB, Carmen Valenzuela, llegirà un manifest representatiu dels valors de la justícia restaurativa i, tot seguit, clourà l’acte Immaculada Barral, directora general de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació de la Generalitat; Carme Guil, presidenta de GEMME Espanya; i Carles García Roqueta, diputat responsable del Centre ADR ICAB-Mediació.