Normativa | Comissió Normativa | Actualitat Jurídica | Formació ICAB

DECRET LLEI 6/2020, de 12 de març, de mesures urgents en matèria assistencial, pressupostària, financera, fiscal i de contractació pública, per tal de pal·liar els efectes de la pandèmia generada pel coronavirus SARS-CoV-2

Entrada en vigor: 13/03/2020
Mon Mar 23 00:00:00 CET 2020

El Decret Llei estableix previsions en matèria assistencial: la gratuïtat del servei prestat pel telèfon 061 que gestiona l'entitat Serveis d'Emergències Mediques, SA, adscrit al Departament de Salut i que la prestació dels serveis del telèfon d'atenció ciutadana 012 s'estengui als caps de setmana, fins que no s'acordi el contrari, segons l'evolució de la pandèmia a Catalunya.

Pel que fa a les previsions en matèria pressupostària, destinar dins de les disponibilitats pressupostàries, fons provinents del Fons de Contingència amb la finalitat d'atendre necessitats directament relacionades amb la pandèmia objecte del present Decret.

En matèria financera es determina que s’ha de constituir un fons per un import màxim de 188 milions d'euros a dotar en un període de 5 anys per tal de garantir el risc que assumeixin l'Institut Català de Finances i Avalis de Catalunya, SGR en garantia del 75% del principal dels préstecs que les entitats financeres atorguin a les petites i mitjanes empreses per pal·liar els efectes de la pandèmia; i per aportar al Fons de Provisions Tècniques d'Avalis de Catalunya, SGR.

En matèria fiscal, es determina que el termini de presentació i ingrés de les autoliquidacions de l'impost sobre les estades en establiments turístics corresponent al període de l'1 d'octubre del 2019 al 31 de març del 2020, serà entre els dies 1 i 20 d'octubre del 2020.

En matèria de contractació, es preveu la determinació de serveis i subministraments essencials per portar a terme la lluita contra la pandèmia podent fer ús del mecanisme de la contractació d'emergència.

En matèria econòmica, les mesures necessàries en relació amb el cànon a satisfer en l'exercici 2020 per part de Fira Internacional de Barcelona a favor de Fira 2000, SA, per tal de garantir la continuïtat i estabilitat de l'activitat firal

[LLEIS APROVADES PARLAMENT DE CATALUNYA]