open menu menú
Advocacia Barcelona
Àrea personal

×Àrea personal

Número de col·legiat/ada o usuari ICAB / DNI / Email
×
Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona
cercador de professionals
Comissió de Dones Advocades | Associació Intercol·legial

Convocatòria del procés de selecció per cobrir 5 places d’advocada per prestar el servei d’informació jurídica del Punt Lila de la Comissió de dones i d’Igualtat de l’Associació Intercol·legial

La Comissió de Dones i d’Igualtat de l’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya té prevista la posada en marxa d’un Punt Lila Intercol·legial consistent en un servei de primera resposta i atenció puntual, a fi d’assessorar, orientar i oferir els instruments necessaris per tal que les persones que formen part dels col·legis professionals membres de l’Associació Intercol·legial que puguin patir violència sexual i per raó de gènere en l’exercici de la seva professió puguin fer front a aquesta situació.

Mon Feb 17 00:00:00 CET 2025

A més d’una primera acollida per part d’una treballadora social, el protocol del Punt Lila Intercol·legial preveu una possible derivació a una psicòloga per rebre un primer suport psicològic i a una advocada per a informació sobre els seus drets.

Per cobrir aquest servei d’informació jurídica, es convoquen 5 places d’advocades a seleccionar segons el procés que seguidament s’indica:

1. El termini per presentar la candidatura s’iniciarà el 17 de febrer de 2025 i finalitzarà el 3 de març de 2025, a les 20 h.

2. Les candidatures s’hauran de presentar per mitjà de correu electrònic a l’adreça electrònica puntlilaseleccio@icab.cat

3. La documentació obligatòria a presentar serà la següent:

Requisits d’accés:

1. Escrit de presentació de candidatura signat manualment o amb signatura electrònica, amb indicació d’un telèfon i una adreça electrònica de contacte.

2. Currículum Vitae

3. Acreditació de la condició d’advocada col·legiada exercent i la data de col·legiació en aquesta condició.

4. Documentació acreditativa dels mèrits valorables segons els criteris objectius establerts al punt 5.

Preferentment es valorarà:

a) Documentació que acrediti la realització de cursos de formació especialitzada en Violència contra la Dona, Igualtat, no discriminació, assetjament sexual i/o per raó de gènere en l’àmbit laboral.

b) Documentació que acrediti la participació com a ponent en cursos, jornades i congressos en matèria de Violència contra la Dona, Igualtat, no discriminació, assetjament sexual i/o per raó de gènere en l’àmbit laboral amb indicació de les ponències impartides.

c) Documentació que acrediti l’experiència en un servei d’orientació o informació jurídica de naturalesa semblant.

d) Documentació que acrediti la inscripció en un Torn d’Ofici de Violència sobre la Dona, indicant data i temps d’alta.

4. En base a les dades aportades, un Comitè de Selecció integrat per advocades membres de la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB – Comissió que participa en la Comissió de Dones i Igualtat de l’Associació Intercol·legial – procedirà a determinar quines de les inscrites reuneixen els requisits per a la prestació del servei, la puntuació atorgada segons el barem de l’apartat 5 i la selecció definitiva de les lletrades que prestaran el servei.

La selecció de les lletrades es comunicarà a les seleccionades de forma personal mitjançant comunicació al correu electrònic que s’hagi fet constar en l’escrit de presentació de candidatura.

5. Els criteris objectius per procedir a la selecció de les advocades que prestaran el servei seran els següents:

En el cas que el nombre d’advocades que s’inscriguin voluntàriament per prestar el servei i que compleixin els requisits establerts a l’apartat 3 sigui superior al nombre de places convocades es procedirà a la seva selecció en base als criteris objectius que tot just s’enuncien ( màxim 5 punts):

a) Anys suplementaris de col·legiació com a exercent: per cada tres anys complerts de col·legiació s’atorgaran 0,25 punts, fins al màxim d’1 punt.

b) Formació especialitzada addicional en matèria de violència contra la dona, Igualtat, no discriminació, assetjament sexual i/o per raó de gènere en l’àmbit laboral:

  • Assistència a jornades, congressos, cursos i altres formacions en aquesta matèria: 0,25 per cada activitat formativa.
  • Si l’assistència a la jornada, congrés, curs o altra formació ho és en qualitat de ponent: 0,75 punts per cada activitat formativa.

c) Prestació de serveis d’orientació o informació jurídica col·legials o similars: 0,75 punts per cada dos anys de prestació.

d) Inscripció en un Torn d’Ofici de Violència sobre la Dona: a partir d’un any d’antiguitat en el torn fins a 0,50 punts.

e) Entrevista amb una representant del Comitè de Selecció: fins el màxim d`1 punt.

6. Prestació del servei

Aquesta convocatòria està orientada a la selecció de 5 advocades per prestar la seva col·laboració professional per a una primera informació jurídica a les persones que formen part dels col·legis professionals membres de l’Associació Intercol·legial que posin en coneixement del Punt Lila Intercol·legial que pateixen  violència sexual i per raó de gènere en l’exercici de la seva professió.

El servei es prestarà en règim de col·laboració professional entre el 24 de març de 2025 i el 24 de març de 2026

Les advocades seleccionades definitivament, com a requisit previ a l’inici de la prestació del servei, hauran d’assistir a una sessió de formació sobre el funcionament del Punt Lila Intercol·legial que es durà a terme de manera presencial o per videoconferència. La data d’aquesta sessió formativa serà comunicada a les advocades seleccionades de manera personal al correu electrònic que s’hagi fet constar en l’escrit de presentació de candidatura.

Les advocades seleccionades hauran de signar el corresponent contracte de col·laboració professional i de confidencialitat  i facilitaran totes les seves dades fiscals i de pagament per a la seva retribució.

El servei es retribuirà a raó de 100 euros per hora.

Els pagaments es realitzaran per mesos vençuts dins dels trenta dies següents a la presentació de la corresponent factura d’honoraris professionals.

Barcelona, 17 de febrer de 2025

INFORMACIÓ  EN MATÈRIA DE PROTECCIÓ DE DADES

Responsable: Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya
CIF:G-65705667
Dir. postal: C/ Mallorca, 283, 08037 Barcelona
Contacte por correu electrònic: intercolegial@dpd.email
L’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya l’informa que de conformitat amb el Reglament General de Protecció de Dades de la Unió Europea i la LSSI-CE 34/2002 tractarem les dades facilitades amb la finalitat de gestionar el procés de selecció de les places d’advocades que prestaran el servei d’informació jurídica del Punt Lila de la Comissió de Dones i d’Igualtat de l’Associació Intercol·legial.
La legitimació deriva del consentiment atorgat per al tractament per a aquesta finalitat.
Les dades proporcionades es conservaran estrictament el temps necessari per complir amb la finalitat esmentada, respectant en tot cas el que determini la normativa d'arxivament aplicable.
Pot consultar més informació sobre l'exercici dels seus drets o presentar una reclamació, davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades en www.agpd.es.
L'Associació l’informa que té dret d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitacions del tractament o portabilitat de les dades adreçant-se per escrit a la secretària de l’Associació Intercol·legial: C / Mallorca, 283, 08037 de Barcelona o per correu electrònic: intercolegial@dpd.email. Cal adjuntar-hi una fotocòpia del DNI o signar el correu electrònic amb una signatura electrònica reconeguda.
Igualment, pot consultar informació addicional sobre la política de protecció de dades en la pàgina web de l’Associació www.intercolegial.cat .

Comparteix

També et pot interessar

TU POTS CONTROLAR L'ÚS DE LES COOKIES.

A l’ICAB utilitzem cookies a la nostra pàgina. Algunes són estrictament necessàries per al funcionament de la pàgina, i d'altres són opcionals i s'utilitzen per:

  • Mesurar com s'utilitza la pàgina web.
  • Habilitar la personalització de la pàgina web.
  • Per a funcions de publicitat, màrqueting i xarxes socials.

En fer clic a 'Acceptar totes', acceptes la instal·lació de totes les cookies. Si prefereixes configurar-les tu mateix/a o rebutjar-les, fes clic a 'Configuració de cookies'.

Per obtenir més informació, visita la nostra política de cookies.

×