Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Notes de Premsa

Convocatòria de premsa: L’ICAB aborda com millorar la llei de Justícia Gratuïta i la llei de Defensa en el marc del IV Congrés de l’Advocacia d'Ofici

Durant el Congrés, que se celebra demà 16 de maig i el divendres 17, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona també s’abordaran les repercussions de la Intel·ligència Artificial (IA) i les noves tecnologies; les reivindicacions del Torn d'Ofici així com les incidències de l’advocacia durant l’exercici de la professió i molt especialment durant les guàrdies. També hi haurà una taula dedicada a la comunicació i gestió de les emocions de l’advocacia

Wed May 15 19:03:15 CEST 2024

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) celebrarà demà 16 de maig, de 9.30 a 19h, i el divendres 17, de 9.30 a 14h, el IV Congrés de l’Advocacia d'Ofici, sota l’organització de la Comissió de Torn d'Ofici i Assistència a la Persona Detinguda (TOAD) d’aquesta Corporació.

La inauguració del Congrés tindrà lloc demà dijous, 16 de maig, a les 9.30h, a càrrec de Jesús M. Sánchez, degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona; Patricia Bárcena, adjunta 2a al Defensor del Poble; i Carmen Valenzuela, diputada de la Junta de Govern responsable del TOAD.

A través de set taules rodones que es desenvoluparan en dues jornades s’abordaran qüestions candents en relació al Torn d’Ofici com són ‘La llei de Defensa’; ‘Les repercussions de la Intel·ligència Artificial (IA) i les noves tecnologies: plataformes amb l'administració de justícia i els judicis telemàtics’; ‘El  burnout a l'exercici de l'advocacia: dret, comunicació i gestió de les emocions’; ‘Les revindicacions del Torn d'Ofici’. ‘Com millorar la llei de justícia gratuïta’; ‘Les incidències de guàrdia’; i “l’advocacia i tribunals (trobades i desavinences)’. Podeu consultar el programa en el següent enllaç

El Congrés compta amb una trentena de ponents entre els quals cal destacar Gabriela Bravo Sanestanislao, vicepresidenta 2a de les Corts Valencianes; Eulàlia Barro Navinés, degana de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Sabadell i presidenta de la Comissió del Torn d'Ofici del Consell dels Il·lustres Col·legis de l'Advocacia de Catalunya.

La diputada responsable del TOAD, Carmen Valenzuela Hidalgo, clourà el congrés el divendres 17 de maig,  les 13h, amb la lectura d’un manifest reivindicatiu del Torn d’Ofici.

*Els mitjans interessats en seguir aquest acte han de confirmar assistència a comunicacio@icab.cat