COVID-19: Consells per mantenir la seguretat legal i tècnica durant el teletreball
Des de fa temps les formes, hàbits i costums en l’àmbit laboral i personal s’han vist modificades. Bàsicament, treballem des de la pròpia llar, connectant a una xarxa i en un entorn diferent a l’habitual i “degudament” protegit a les oficines i despatxos.
No hem de baixar la guàrdia, sinó tot el contrari, hem d’aguditzar els sentits. Aquests dies, les conseqüències legals dels nostres actes són les mateixes, i se’ns pot atribuir personalment molta més responsabilitat.
Les estadístiques facilitades per organismes públics com l’Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) son clares: Aprofitant l’estat d’alarma causat pel COVID-19, estan augmentat les accions delictives on-line, i tots som un possible objectiu.
2 SITUACIONS - 3 PASSOS BÀSICS
(1) Teletreballes amb recursos facilitats per l’empresa (ordenador, ipad, conexión VPN, tel. móvil, etc.):
|
(2) Utilitzes dispositius tecnològics personals per a teletreballar:
|
A més, aplica el sentit comú...
A. Atenció als emails rebuts de:
- Remitents desconeguts.
- Remitents coneguts, però amb contingut que no és habitual:
- Evita obrir fitxers adjunts ni descarreguis documents en els teus dispositius, si no tens el 100 % de seguretat de: qui l'envia, per què l’envia, amb quina finalitat, què conté, quan està programat que el rebis, o havies parlat prèviament amb el remitent sobre el document.
- Per defecte, posa en dubte qualsevol acció que suposi accés a dades teves (comptes corrents, targetes de crèdit, informació personal o íntima)
B. En l’àmbit laboral, ignora les noticies sobre el coronavirus, ni donis difusió a res.
Contacte
-
Departament de Transformació Digital
-
Mallorca, 283
08037 Barcelona , Barcelona (Espanya) - 93 601 12 39 / 93 496 18 80
- digitalicab@icab.cat
-
Mallorca, 283