Observatori dels Drets de les Persones | Observatori dels Drets de les Persones | Notes de Premsa | Titulars

CONVOCATÒRIA: L’ICAB celebra el I Fòrum Nacional sobre els drets de les persones amb discapacitat

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, juntament amb la presidenta del Consell de l’Advocacia Catalana (CICAC), Marta Martínez Gellida, i el secretari general del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Raúl Moreno, inauguraran aquest fòrum.

Fri Oct 11 15:25:51 CEST 2024

L’Observatori dels Drets de les Persones del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i l’Institut I+DRET realitzaran el dilluns 14 d’octubre de 2024 el ‘I Fòrum Nacional sobre els drets de les persones amb discapacitat’.

El degà de l’advocacia barcelonina, Jesús M. Sánchez, juntament amb la presidenta del Consell de l’Advocacia Catalana (CICAC), Marta Martínez Gellida, i el secretari general del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Raúl Moreno, inauguraran dilluns 14 d’octubre, a les 9:30h, aquest fòrum, a la seu de l’ICAB.

La jornada s’iniciarà amb una ponència inaugural sobre “Com la Intel·ligència Artificial (IA) pot facilitar la vida de les persones amb discapacitat” i, posteriorment, es duran a terme diferents taules que tractaran: “Les estratègies per superar barreres en l'àmbit laboral per a persones amb discapacitat”; “Les deficiències i reptes en la legislació processal Penal respecte a les persones amb discapacitat”; i “El paper dels poders públics en la vigilància i promoció de la implementació efectiva de polítiques per a les persones amb discapacitat”.

El Fòrum també servirà com a escenari per compartir experiències i testimonis de les famílies amb discapacitat i les problemàtiques de menors no acompanyats discapacitats que han arribat al nostre país.

Aquesta anàlisi es farà amb la col·laboració d’experts procedents de l’àmbit de l’advocacia, la fiscalia i la magistratura, així com de representants d’entitats que treballen en favor dels drets de les persones discapacitades.

Entre elles, cal destacar la participació de les copresidentes de l’Observatori dels Drets de les Persones, Erika Torregrossa i Sílvia Giménez-Salinas; de les diputades de la Junta de Govern de l’ICAB Montse Pintó i Núria Flaquer, aquesta última responsable de la Comissió de Persones amb Discapacitat del Col·legi; del gerent de DINCAT, Victor Galmes; de la presidenta de COCARMI, Mercè Batlle; de l’exsecretària d'Estat de Serveis Socials i professora UB i UOC, Pilar Díaz; i de la directora de I’Institut I + Dret i degana Facultat de Dret i Empresa Abat Oliba – CEU, Mª Jesús Pesqueira, entre d’altres.

L’Observatori dels Drets de les Persones del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i l’Institut I+DRET tenen com a objectiu fomentar espais per analitzar les problemàtiques i necessitats específiques que afecten col·lectius vulnerables, impulsar reformes legislatives per donar-hi resposta i, alhora, millorar l’accés a la justícia de totes les persones.