Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Secció de Dret Esportiu

CONVOCATÒRIA DE PREMSA: L’advocacia presenta un decàleg per a la implementació real i efectiva de la transparència en l’esport

Serà aquest dimecres, 15 de maig de 2024,  a les 11.30h, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB).

Mon May 13 18:41:33 CEST 2024

Roda de premsa

L’advocacia manté el compromís a favor del canvi i la regeneració en el món de l’esport i presenta un decàleg per a la implementació real i efectiva de la transparència en aquest àmbit.

Per aquest motiu, es presentarà demà dimecres, 15 de maig de 2024, a les 11.30h, al Palauet Casades, el decàleg que han elaborat els Instituts d’Investigació i Innovació jurídica dels Col·legis de l’Advocacia de Barcelona, Madrid i Màlaga, de la mà de les Seccions de Dret Esportiu de l’ICAB i l’ICAM.

Aquesta iniciativa sorgeix amb la voluntat que la transparència esdevingui un valor principal del nostre model esportiu, així com de tota la seva estructura, gestió i representativitat.

Aquesta proposta serà presentada en roda de premsa a la seu del Col·legi de l’Advocacia Barcelona per Jesús M. Sánchez, degà de l’ICAB; Javier Orduña, president del consell assessor dels instituts d’investigació i innovació jurídica dels Col·legis de l’Advocacia de Barcelona, Madrid i Màlaga; i dels presidents de les Seccions de Dret Esportiu de l’ICAB i l’ICAM, Jorge de Amilibia i Enrique Arnaldo, respectivament.

Amb l’elaboració d’aquesta proposta, l’advocacia vol donar a conèixer de forma pedagògica tant a la institucions esportives (federacions, clubs, etc. ) com a la ciutadania en què consisteix el valor normatiu de la transparència, així com la seva necessària aplicació a tota la cadena de decisió, control i governança del model esportiu espanyol.

La proposta fa referència a la necessària limitació de mandats dins els càrrecs directius, l’actualització dels sistemes electorals o com combatre la manca d’un model de retribució dins els òrgans directius dels estaments esportius, entre d’altres mesures.

* Els mitjans interessats en seguir aquest acte han de confirmar assistència a comunicacio@icab.cat

Acte: Presentació del decàleg per a la implementació real i efectiva de la transparència en l’esport

Dia: Dimecres, 15 de maig, a les 11.30h

Lloc: Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (Mallorca, 283) – Sala de Recepcions del Palauet Casades