Notes de Premsa | Titulars

ACAVe i UNAV, associacions de referència de les agències de viatges, i el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona organitzen la Primera Jornada Estatal de Dret Turístic

Entre els temes que s'analitzaran s'inclou la problemàtica entorn de l'aplicació de l’RD 933/2021, la modificació del qual ha estat àmpliament sol·licitada pel sector, per la seva col·lisió amb drets fonamentals

Mon Oct 14 15:25:00 CEST 2024

L’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVe) i la Unió Empresarial d’Agències de Viatges (UNAV), dues de les principals organitzacions de referència d’aquest segment, en col·laboració amb el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), celebraran el proper dia 27 de novembre la Primera Jornada Estatal de Dret Turístic, que tindrà lloc a la seu de l'ICAB, si bé les sessions també es podran seguir via on-line.

En total hi haurà sis blocs temàtics de contingut, que abordaran els assumptes legals de més interès jurídic en el moment actual des de l'òptica del dret turístic pel seu impacte en els viatgers o en les empreses que operen en aquest sector.

Entre els temes que s'analitzaran s'inclou la problemàtica diversa al voltant de l'aplicació del RD 933/2021, que estableix les obligacions de registre documental i informació de les persones físiques o jurídiques, la retirada de les quals ha estat àmpliament sol·licitada pel sector.

La modificació d'aquesta norma, que està prevista que entri en vigor el 2 de desembre, és una de les reivindicacions més demandades per les agències de viatges, per la seva col·lisió amb drets fonamentals.

Els drets dels passatgers, la modificació de la Directiva de Viatges Combinats, els efectes de la Intel·ligència Artificial (IA) en la indústria o aspectes relatius a la ciberseguretat i a la protecció de dades seran altres de les matèries que s'abordaran.

En conjunt, participaran en aquesta trobada professional més d'una vintena de professionals del sector, entre advocats, experts en consum i representants legals de l'àmbit turístic.

La Primera Jornada Estatal de Dret Turístic compta amb el patrocini d'AON, líder en consultoria de riscos i gestió d'assegurances, i de la tecnològica Beroni, especialitzada en la creació i el desenvolupament de solucions per al sector del turisme i els viatges.