Altres cursos | Altres Cursos | Formació ICAB

Seminari ERA sobre "El dret de la UE d'anti-discriminació, a la pràctica". Curs per a advocats i juristes

L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, conjuntament amb l'Acadèmia de Dret Europeu (ERA), organitza els propers 20 i 21 d’abril de 2023 el seminari “El dret de la UE d'anti- discriminació, a la pràctica”. L'ICAB pot convidar 15 col·legiats/des que hi podran assistir de manera gratuïta (aquells qui hi estiguin interessats, poder enviar un e-mail a formaciointernacional@icab.cat fins al 10 de març).

Objectiu

L'objectiu d'aquest seminari és permetre als participants entendre i aplicar correctament la legislació de la UE contra la discriminació en els conflictes nacionals.

L'atenció se centrarà en determinats aspectes d'importància pràctica per als professionals del dret en l'aplicació de les dues Directives antidiscriminació 2000/43 i 2000/78. A més, es tractaran temes d'actualitat en aquest camp. Es fomentarà la interacció entre els participants mitjançant períodes de discussió i grups de treball que requeriran la seva participació activa.

Temes principals

• Definicions dels conceptes essencials: discriminació directa/indirecta; assetjament
  • Càrrega de la prova
  • Discriminació religiosa en l’ocupació
  • Discapacitat i ajustaments raonables
  • Drets LGBTI
  • Discriminació per raó d’edat
  • Intel·ligència artificial

Idiomes

Espanyol i anglès (traducció simultània)

Podeu consultar el programa provisional adjunt.

L'ICAB pot convidar a 15 col·legiats/es que hi podran assistir de manera gratuïtaAquells que hi estiguin interessats, han d'escriure un mail amb el nom i el número de col·legiat al mail de formaciointernacional@icab.cat fins al dia 10 de març (inclòs). Se seleccionaran les sol·licituds per ordre d’inscripció. Es rebrà un correu de confirmació.

La resta d'interessats/des, es poden inscriure a la conferència al següent link: www.era.int/?131895&en

Altres cursos | Altres Cursos | Formació ICAB

Informació general