Advocat/Client | Justícia Gratuïta

Poden cobrar honoraris els lletrats o les lletrades designades del torn?

Sí, en els casos en què:

1. La persona interessada no hagi tramitat o obtingut el benefici de Justícia gratuïta.
  2. La part contrària es vegi obligada, per sentència judicial, a abonar les costes causades en defensa de qui va obtenir el dret a la assistència Justícia gratuïta.
  3. Si dins dels tres anys següents a la finalització del procés, la persona beneficiària de Justícia Gratuïta vingués a millor fortuna.
  4. Quan finalitza el plet i la persona beneficiària de Justícia Gratuïta obté un benefici econòmic, sempre que els honoraris no excedeixin d’una tercera part de l’import que ha obtingut.
  5. Quan procedeixi la petició de litis expenses i aquestes han estat reconegudes en resolució ferma a favor de la part que litiga amb reconeixement de dret a Justícia gratuïta, fins a l’import total de la partida aprovada judicialment.