e-Justícia-Lexnet

L’obligació de comunicació telemàtica afecta també a la presentació d’escrits i demandes?

En quant a la  presentació dels escrits  i demandes davant l’oficina judicial,  haurà de ser també a través dels nous mitjans telemàtics.  En aquest sentit, pel que fa a la signatura dels documents, aquesta necessàriament  en el nou sistema ha de ser mitjançant  signatura electrònica reconeguda.
La presentació d’escrits presenta diferències territorials, segons es tracti de CCAA amb competències en matèria de justícia que hagin desplegat sistemes informàtics propis o no.

Per les comunitats autònomes sense sistema propi, la plataforma per la presentació dels escrits serà també la plataforma lexNet.

En el cas de Catalunya, el Departament de Justícia, dins del marc de les competències assumides ha desenvolupat la plataforma e-justícia que serà la que permeti la presentació d’escrits, en el marc d’un calendari progressiu de desplegament. A  Navarra, Cantabria i el País Basc també utilitzaran aplicacions pròpies.

S’ha sol·licitat al Ministeri de Justícia que faci públic un mapa on es pugui disposar de informació al respecte i, concretament, del sistema que es faci servir, tant per les notificacions com per la presentació d’escrits en cada territori.