Honoraris

Es poden repercutir a la part contrària els honoraris meritats per l’actuació de l’advocacia quan aquesta es defensa a sí mateixa i ha resultat beneficiària del pronunciament sobre costes?

Sí. La jurisprudència majoritària emanada de les Audiències Provincials es pronuncia en el sentit de defensar el caràcter degut dels honoraris de l’actuació de l’advocacia en el supòsits d’autodefensa i, per tant, el lícit recobrament de l’esforç personal i intel·lectual de qui opta per portar la seva pròpia defensa i la inclusió dels seus honoraris en la taxació de costes, en considerar que corresponen a treballs professionals que la llei permet que els realitzi el propi beneficiari.