e-Justícia-Lexnet

El funcionament serà igual en tot el territori de l’estat?

LexNet és un sistema desenvolupat pel Ministeri de Justícia. La convivència amb CCAA amb competències assumides en matèria de Justícia  i que han vist traspassades les funcions i serveis en relació als mitjans materials de l’Administració de Justícia, obliga a l’establiment de convenis de cooperació tecnològica entre ambdues institucions. La convivència de plataformes informàtiques  del Ministeri i de CCAA pot provocar que el sistema d’accés a les comunicacions electròniques amb els jutjats sigui diferent segons la CCAA on estigui situat l’òrgan judicial.

Pel que fa a Catalunya, i respecte dels òrgans judicials situats a Catalunya, es donarà una convivència entre la plataforma LexNet i  la plataforma pròpia de la Generalitat de Catalunya (e-justícia), de forma que la presentació d’escrits, serà a través de la plataforma e-justicia del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya,  en el marc d’un calendari progressiu de desplegament, segons ha informat el Departament de Justícia.

En les comunitats que nomes disposin del sistema LexNet, aquesta plataforma servirà tant per la notificació d’actes judicials com per la presentació d’escrits davant l’òrgan judicial.

S’ha sol·licitat al Ministeri de Justícia que faci públic un mapa on es pugui disposar de informació al respecte i, concretament, del sistema que es faci servir, tant per les notificacions com per la presentació d’escrits en cada territori.