Taller pràctic en Comunicació No Violenta
Inici: 08/05/2024, a les 17h. Organitzat per la Comissió d’Advocats/es Mediadors/es ICAB i el Centre ADR-ICAB.
La Comunicació No Violenta consisteix en un model desenvolupat pel psicòleg Marshall Rossenberg que ens permet reestructurar la nostra forma d'expressar-nos i d'escoltar a les altres persones.
És una eina per afavorir la connexió i l'enteniment mutu que s’aplica a una àmplia varietat de contextos: personals, relacions familiars, laborals, educatives, comunitàries, etc.
La comunicació no violenta millora la qualitat de les relacions i promou la satisfacció interpersonal, la cohesió i la convivència en societat, prevenint i facilitant la resolució de conflictes bé siguin personals o professionals.
L’objectiu de la present formació és explorar el model de la Comunicació No Violenta (CNV) per tal d’aprendre i desenvolupar estratègies de comunicació que contribueixin a millorar la qualitat de les nostres relacions i que puguem incorporar de forma pràctica al nostre maletí de recursos personals i professionals.
En concret, durant les sessions de formació explorarem i practicarem els 4 components del model de CNV: l'observació, els sentiments i les necessitats, i les peticions.
Presenten:
- Marta Rosique Vila i Oriol Munné Rama, advocats i mediadors, vocals de la Comissió d’Advocats/des Mediadors/res de l'ICAB.
Ponent:
- Carme Pujol, Educadora emocional i formadora en Comunicació No Violenta. Coach personal certificada per la International Coach Federation. Practitioner Programació́ Neurolingüística. Professora de kundalini ioga. Membre de la Junta Directiva de la RIEEB (Red internacional d'educació emocional i bienestar). Llicenciada en Dret especialitzada en Tecnologies de la Informació́ i Comunicació́ , amb 15 anys d’experiència en el sector empresarial com a responsable del departament jurídic i coordinadora d'equips multiculturals.
PROGRAMA
1er Taller - DIA 08/05/2024: Visió panoràmica del model i fase d’observació
Objectiu d’aprenentatge:
Conèixer la naturalesa i la finalitat de la CNV, les idees bàsiques i els principals obstacles amb que ens podem trobar a la pràctica. Aprendre a formular observacions neutres.
Continguts:
Visió panoràmica del model de CNV, què és i per a què serveix.
Principals obstacles i/o resistències.
Els 4 components de la CNV.
Idees força per aplicar amb èxit la CNV.
La importància de l’espai intern personal.
Reconèixer i explorar quins són els comportaments que interfereixen en la nostra comunicació Observació sense avaluació.
2ª Taller - DIA 15/05/2024: Els sentiments i les necessitats en el model de CNV
Objectiu d’aprenentatge:
Aprendre a identificar els sentiments i les necessitats, pròpies i alienes.
Continguts:
Els sentiments en el model de CNV
L’art de l’empatia
Escolta activa i escolta empàtica
Els falsos sentiments o judicis emmascarats
Les necessitats en el model de CNV. Característiques
Necessitats vs.estratègies
Sistema guanyar-guanyar
3er Taller - DIA 22/05/2024 Les peticions en el model de CNV
Objectius d’aprenentatge:
Aprendre a formular peticions segons el model de CNV
Continguts:
Moment idoni per formular la petició́
Característiques d’una petició segons el model
Tipus de peticions
Peticions vs. exigències
Els límits: Com expressar i rebre un “no”
L’agraïment en la CNV
Dirigit a tots aquells professionals que intervenen en la gestió de conflictes: advocats, mediadors, conciliadors, facilitadors.
* L’assistència a la conferència acreditada presencialment computarà com a 9 hores de formació continuada obligatòria de conformitat amb l’article 21 del Decret 135/2012
Preus
Descripció | Import |
Persones Associades | 50,00€ |
Col·legiats/des ICAB col·legiats/des | 50,00€ |
No Col·legiats/des ICAB | 80,00€ |

Taller pràctic en Comunicació No Violenta
Informació general
- 08/05/2024 - 22/05/2024
- Aula 71, 7a planta ICAB (C/Mallorca, 283)
- De 17 a 20 hores
- De pagament