Programa Desenvolupament per a Directives. Dones en Consell d'Administració. Ed. 2025
Dimecres i 5 dilluns, de 14 a 16 hores, en format presencial al Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (Aula 6 del Centre de Formació). Un total de 26 sessions: 52 hores lectives.
PROGRAMA:
BLOC MARCA PERSONAL. ARRENCADA
Sessió 1: 05-02-2025
Fes la teva millor marca!
• Contextualització a l'actual mercat laboral: Per què és imprescindible descobrir el teu talent i gestionar la teva marca personal?
• Conceptes: Marca Personal, Talent, Competències i Valors
• Per què serveix?
• Role Play “6 barrets per pensar”
Ponents: Paula Fernández Ochoa, Sòcia de + MoreThanLaw i VivircorRiendo, Especialista en entorns d'alta competició i Jaime Ozores Faura, Headhunter Internacional, Managing Partner Odgers Berndtson, Conseller a la Rome Business School de Grupo Planeta
Sessió 2: 12-02-2025
Descobreix el teu talent i gestiona la marca personal.
• Com es gestiona la Marca Personal? Procés: Personal Branding
• 1a Fase: Autoconeixement
• En què consisteix?
• Exercici: Test
• Exercici: DAFO
• Competències i valors més demandats: “La Candidata Perfecta”
Ponents: Paula Fernández Ochoa, Sòcia de + MoreThanLaw i VivircorRiendo, Especialista en entorns d'alta competició i Jaime Ozores Faura, Headhunter Internacional, Managing Partner Odgers Berndtson, Conseller a la Rome Business School de Grupo Planeta
BLOC JURÍDIC LEGAL
Sessió 3: 19-02-2025
Un Consell responsable.
• Introducció al Bon Govern Corporatiu.
• Sostenibilitat Corporativa i els criteris ESG.
• Deures exigibles als consellers.
• Drets dels Consellers.
• Règim de responsabilitat dels consellers.
• Mesures per evitar incórrer en responsabilitat.
Ponent: Natàlia Martí Picó. Advocada i Sòcia Departament Mercantil Roca Junyent.
Sessió 4: 26-02-2025
Composició qualitativa del Consell.
• Composició del Consell d’Administració.
• Classes de Consellers i el seu nomenament.
• Funcions dels Consellers
Ponents: Miquel Roca Junyent, President d'Honor de Roca Junyent, Vicepresident de la Fundació ACS i Conseller d’Abertis i Natàlia Martí Picó, Advocada i Sòcia Departament Mercantil Roca Junyent.
Sessió 5: DILLUNS 03-03-2025
L’organització del consell i de l’alta direcció.
• Consellers executius, no executius i alta direcció
• Delegació de facultats i apoderaments
• Règim contractual dels consellers i dels alts directius
• Remuneració dels administradors i dels alts directius
• Components de la remuneració
• Especialitats de la remuneració variable
• Pagaments per terminació del contracte i pactes de no competència
Ponent: Lluís Esquerra Resa. Advocat.Professor Associat Dret Mercantil UPF i ex soci de Garrigues
Sessió 6: 05-03-25
La importància de comptar amb un Programa de Compliance a la Companyia.
• Implementació i comunicació del Programa de Compliance, des del Consell de
• Administració. “tone from the top”
• Responsabilitat penal de la persona jurídica.
• La nova Llei de l'Informant: Llei 2/2023. Canal de denúncies.
• Els controls d'exportació.
• Prevenció Blanqueig de Capitals.
• Control del risc de tercers.
Ponent: Susana Cano Olmos, Chief Compliance Officer & DPO de GRUP ROMEU.
Sessió 7: 12-03-25
Dinàmica de les reunions del Consell d'Administració:
• Rols, funcions dels membres del Consell.
• Agenda del Consell.
• Temes a tractar/ordre del dia i Acta del Consell.
• Role play Consell d'administració.
Ponents: Susana Cano Olmos, Chief Compliance Officer & DPO de GRUP ROMEU i Míriam Fábregas Romeu, CFO
Sessió 8: 19-03-2025
Creixement empresarial
• Bon govern corporatiu: clau per a l'estratègia de creixement empresarial.
• Implicacions de ser empresa cotitzada
• Principis del model de govern
Ponent: Isabela Pérez Nivela, Secretària General i del Consell de Coca Cola Iberian Partners.
Sessió 9: 26-03-2025
Govern Corporatiu i Direcció General:
• Què entenem per govern corporatiu? i per direcció general?
• Transparència i bon govern.
Ponent: Gemma Calvet i Barot, directora de l’Agència de Transparència de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
BLOC MARCA PERSONAL. DESENVOLUPAMENT
Sessió 10: 02-04-2025
Dissenya la teva estratègia i el Pla d'Acció.
• 2a Fase: Estratègia
• El nou lideratge després de la crisi del coronavirus
• Què és un Headhunter?
• Tendències del Futur
• Conselleres: perfils i salaris
Ponents: Paula Fernández Ochoa, Sòcia de + MoreThanLaw i VivircorRiendo, Especialista en entorns d'alta competició i Jaime Ozores Faura, Headhunter Internacional, Managing Partner Odgers Berndtson, Conseller a la Rome Business School de Grupo Planeta
BLOC FINANCER
Sessió 11: DILLUNS 07-04-2025
Estats financers.
• Responsabilitat dels consellers
• Elements clau d'un estat financer on és el risc?
• Quines preguntes cal fer al management?
Ponent: Ignacio Algás Fernández. Soci Director BDO
Sessió 12: 09-04-2025
Comissió d auditoria.
• Funcions de la comissió d'auditoria
• Els informes d'auditoria i la relació amb els auditors externs
• Fets rellevants
• Quines preguntes cal fer al management?
Ponent: Ignacio Algás Fernández. Soci Director BDO
Sessió 13: 23-04-2025
Experiències en la gestió d´entitats financeres
• Experiència Personal.
• Lideratge Femení
• La gestió en èpoques de crisi
Ponent: Àngels Roqueta. Sòcia fundadora de Compas
BLOC TRANSFORMACIÓ DIGITAL
Sessió 14: 30-04-2025
Transformació digital i innovació oberta.
• Mega tendències tecnològiques.
• Les oportunitats a l'entorn legaltech.
• Drivers i estratègies per a transformació digital.
• Innovació oberta.
• Noves capacitats i competències a promoure.
Ponent: Carlos Grau Lara, Conseller en Tecnologia i Innovació. Membre de diversos consells assessors i consells d’administració.
Sessió 15: DILLUNS 05-05-2025
Cas de Corporate Venturing: Telefonica Wayra.
Cas sobre el qual els equips han de treballar i presentar en innovació oberta.
Ponent: Carlos Grau Lara, Conseller en Tecnologia i Innovació. Membre de diversos consells assessors i consells d’administració.
Sessió 16: 07-05-2025
Ciberseguretat.
La ciberseguretat implica ja responsabilitats a nivell de conseller i de direcció a les companyies. Però... A quin nivell? S'estan fent les coses correctament a les organitzacions o hi ha molt per fer? Tot i aquesta invertint més que mai en ciberseguretat, la tendència... És a millor o pitjor? Totes aquestes preguntes i més intentarem respondre o discutir en aquesta sessió, amb el programa següent:
• Introducció a la ciberseguretat.
• Conceptes bàsics de ciberseguretat
• Pla de ciberseguretat. Què és i què ha de contenir. Nis2.
• Tendències i novetats en ciberseguretat.
Ponent: Sergio Martínez Hernández. Iberia Senior Regional Manager at SonicWall Inc.
Sessió 17: 14-05-2025
Treballar amb major productivitat i qualitat gràcies a IA+Agile.
Ponent: Rodrigo Miranda, director general de l'ISD
BLOC ESTRATÈGIA I MÀRQUETING
Sessió 18: 21-05-25
Màrqueting i Estratègia jurídica.
• Entorn altament competitiu amb creixements molt baixos: “arrencar quota”
Commoditització” de serveis legals 30%
• Globalització dels mercats
• Sofisticació en els processos de selecció d'advocats: tendir i RFP
• Certesa a la facturació: Cerca de models alternatius de facturació AFA´s
• La reducció de costos d'honoraris d'advocats externs forma part de la majoria de les assessories jurídiques
• Necessitat de predictibilitat als de serveis legals
Ponent: Eugenia Navarro Segura,E Enginyera Química i consultora d’estratègia i màrqueting jurídic.
Sessió 19: 28-05-2025
El talent als consells.
Cap a la professionalització de la funció
Ponent: Jose Luis Marcó Castellnou. Headhunter. Soci Seeliger i Comte
BLOC EMPRESA FAMILIAR
Sessió 20: DILLUNS 02-06-2025
El model de govern a l'empresa familiar.
• El triangle Consell de Família-Junta de Socis-Consell d'Administració
• El paper del conseller no familiar a l'empresa familiar
Ponent: Manuel Pavón Sáez, conseller d’empresa familiar.
Sessió 21: 04-06-25
Adreça de l'empresa familiar i responsabilitat social.
• Estratègia
• Presidència i direcció executiva
• Gestió d'equip com a gran família
• Responsabilitat social en el teixit empresarial i civil
• Ponent: Cristina Cabañas Rodríguez, Presidenta de Guitart Hotels i de la FUNDACIÓ Climent Guitart.
Sessió 22: NETWORKING DILLUNS 16-06-25
BLOC SOFT SKILLS A CONSELLS D'ADMINISTRACIÓ
Sessió 23: 11-06-2025
Accés a consells i networking estratègic.
• Conceptualització del networking
• Anàlisi i avaluació de punts de contacte
• Estratègia d'influència
• Exercici pràctic
Ponent: Mar Alarcón Batlle. Emprenedora i Consellera Independent
Sessió 24: 18-06-25
Coaching corporatiu.
Programa BalanCEO: té com a objectiu primordial harmonitzar totes les àrees de la vida d’una Directiva, creant un benestar continu i sostingut.
- Gestió del temps
- Organització i planificació d'una agenda coherent amb el dia a dia.
- Definició d’hàbits i rutines que acomodin a la Directiva.
Ponent: Ines Grandes, CEO & Founder de BalanCEO
BLOC MARCA PERSONAL. TANCAMENT
Sessió 25: 25-06-2025
Gestiona la teva visibilitat.
• 3a Fase: Visibilitat on i off-line
• Storytelling: el poder de les històries per generar engagement
• Optimització de Xarxes Socials. Casos dèxit. Best & Worst Practices
• Transformació Digital personal i empresarial
• El mercat internacional
Converteix-te en una persona Influent
• Comunica presencialment amb èxit
• Role Play d'entrevistes: entrevistes per competències i entrevistes en valors.
Ponents: Paula Fernández Ochoa, Sòcia de + MoreThanLaw i VivircorRiendo, Especialista en entorns d'alta competició i Jaime Ozores Faura, Headhunter Internacional, Managing Partner Odgers Berndtson, Conseller a la Rome Business School de Grupo Planeta
Sessió 26: 02-07-2025
CLOENDA. M. Eugènia Gay
Títol: Per obtenir el Diploma de la Formació ICAB és necessari el 80% d'assistència a classe.
El programa, dates i professorat està subjecte a possibles canvis. L'ICAB es reserva el dret de cancel·lar el programa si considera que no es compleixen els requisits necessaris per assolir-lo.
Cancel·lació: En cas d'anul·lació, es té dret al reemborsament del total satisfet sempre que se sol·liciti per escrit amb una antelació de 15 dies naturals abans del començament del curs. Les cancel·lacions realitzades un cop iniciat el curs no tindran dret a devolució.
Tràmits Inscripció:
- Indicar-nos les dades que desitja constin a la factura (un cop emesa no es podrà modificar).
- Abonament de l'import, abans de l'inici de la formació al número de compte de l'ICAB: IBAN: ES30-3183-0803-1620-0007-4928 (entitat bancària ARQUIA).
* Preguem ens envieu el comprovant de la transferència a l'e-mail masters@icab.cat.
- Possibilitat de pagament en tres quotes, febrer, abril i juny, per domiciliació bancària al número de compte que ens indiqueu.
* Enviar breu currículum. Indispensable per accedir al curs, 10 anys d'experiència professional.
Preus
Descripció | Import |
Col·legiats/des ICAB col·legiats/des | 600,00€ |
No Col·legiats/des ICAB | 900,00€ |
Programa Desenvolupament per a Directives. Dones en Consell d'Administració. Ed. 2025
Informació general
- 05/02/2025 - 07/07/2025
- De 14 a 16h. Aula 6 del Centre de Formació ICAB
- De pagament