Formació ICAB | Comissió de Cultura / Formació | Formació ICAB | Secció de Dret Internacional i de la Unió Europea

Resum de les activitats dutes a terme per la Secció de Dret Internacional i de la UE de l'ICAB des del setembre de 2022 fins al desembre de 2023

La Junta de la Secció de Dret Internacional i de la UE de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) us vol donar les gràcies a tots i totes pel suport i participació en les activitats que hem anat programant durant aquest curs 2022-2023.

Thu Jan 11 15:31:57 CET 2024

Volem agrair als ponents que han participat amb molta il·lusió, oferint-nos una formació d'alt nivell, així com els assistents que han enriquit les jornades aportant valor i noves idees, i òbviament a ICAB pel seu suport.

Us resumim les activitats dutes a terme des de setembre de 2022 fins a desembre de 2023:

WEBINARS

21 de setembre de 2022 – La digitalització a la UE: el nou reglament d'obtenció de proves en matèria civil i mercantil, Reglament (UE)
2020/1783.

13 de gener de 2023 – Règim patrimonial de les unions registrals arran del Reglament UE 2016/1104.

17 de febrer de 2023 – La prova del Dret estranger (ON LINE).17 de març de 2023 – La Llei d'inversió estrangera al Principat d'Andorra: requisits i formalització.

JORNADES I CURSOS

18 d'octubre de 2022 a 24 de gener de 2023 – Curs de Compravenda.

17 de novembre de 2022 – Jornada: El Reglament (UE) 2019/1111 i les noves normes de competència, reconeixement i execució en matèria matrimonial

06 de febrer de 2023 a 08 de març de 2023 – Curs Pràctic Compravenda Internacional de Mercaderies.

CONFERÈNCIES

19 d'octubre de 2022 – Mobilitat internacional: aspectes fiscals i laborals (presencial)

23 de març de 2023 – L'Anti-Suit Injunction

20 de juny de 2023 – Recent jurisprudència en matèria de consum de vols internacionals. Competència judicial, llei aplicable i qüestions d'àmbit material del Reglament (CE) 261/2004.

29 de setembre de 2023 – Eficàcia, validesa i inscripció dels actes notarials en l'àmbit internacional: Poders i actes d'última voluntat.

04 d'octubre de 2023 – Després de la recent jurisprudència del TJUE i del TS sobre les hipoteques amb clàusula IRPH, quines són les conclusions i quins escenaris es poden plantejar?

16 d'octubre de 2023 – Residència vs veïnatge civil en dret internacional privat. Exemples pràctics i jurisprudència recent.

18 d'octubre de 2023 – La propietat de l'habitatge i els seus límits als Estats Units i a Espanya.

CONGRESSOS

04 d'abril de 2023 – Law and war in Ukraine. Conversation with a Ukrainian Lawyer.

28 de novembre de 2023 - 1st International Law Conference Barcelona – Xina.

Volem aprofitar per avançar-vos les activitats que es duran a terme durant el primer trimestre de 2024:

CURSOS

09 de gener a 30 de gener – Curs pràctic processal internacional: EU i tercers països.

CONFERÈNCIES I WEBINARS

25 de gener – L'aplicació del Llibre Sisè CCCat en supòsits interregionals i internacionals.

21 de febrer – Webinar: El contracte d'agència comercial internacional davant un mercat global.

11 de març – El dret de successions davant del repte digital: una perspectiva iusinternacionalista i de Dret comparat.

Si teniu comentaris o aportacions que vulgueu realitzar estem a la vostra disposició i esperem poder-vos saludar ben aviat.

Gener 2024

Alba Ródenas Borràs