Comissió de Cultura / Seccions | Comissió de Cultura / Formació

Oberta la matrícula per al Curs de Dret Local 2023 que organitza la Secció de Dret Administratiu de l’ICAB

La Secció de Dret Administratiu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza un Curs de Dret Local, amb inici previst per al 21 de setembre de 2023.  Inscripcions ja disponibles!

Fri Sep 15 00:00:00 CEST 2023

La sessió inaugural d’aquest programa especialitzat se centrarà en exposar el marc jurídic actual dels ens locals a Espanya. Aquesta presentació comptarà amb la presentació a càrrec d'Alejandro Jiménez Marconi, advocat i president de la Secció de Dret Administratiu de l'ICAB, i la ponència  d'Alfredo Galán Galán, catedràtic acreditat de Dret Administratiu de la Universitat de Barcelona (UB).

Fins al 19 de desembre, aquesta proposta formativa abordarà diverses temàtiques relacionades amb els ens locals. Això inclourà l'anàlisi de l'organització dels ens locals -el règim electoral, les competències municipals i el marc normatiu que els regeix, entre d’altres-, així com la gestió dels recursos (finances locals, el treball públic local i els béns públics locals).

A més, el curs explorarà el rol dels ens locals com a prestadors i reguladors d'activitats importants, en especial en relació als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), l'economia circular, els serveis públics locals, la iniciativa pública econòmica local, la col·laboració públic-privada i la regulació de les activitats econòmiques i la mobilitat.

Finalment, el curs conclourà amb una exploració en profunditat de la transparència i la integritat en l'àmbit local, així com una anàlisi del paper fonamental dels ens locals al segle XXI.

En definitiva, una excel·lent oportunitat per aprofundir en el coneixement del Dret Local al màxim nivell i amb ponents experts en la matèria. Informa-te’n!

MÉS INFORMACIÓ, PROGRAMA COMPLET I INSCRIPCIONS ON-LINE, AQUÍ