Comissió d'Arbitratge | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB aborda com s’han de valorar els danys de les controvèrsies que se sotmeten a l’arbitratge

• Serà en el marc del VI International Arbitration Congressque tindrà lloc de forma presencial els dies 20 i 21 d’octubre de 2022 a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.
  • La inauguració del Congrés serà el dijous 20 d’octubre a les 16:30h a càrrec del degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, el president del Tribunal Arbitral de Barcelona, Frederic Munné, i el magistrat del Tribunal Constitucional, Juan Antonio Xiol Ríos.
  • El Congrés compta amb la participació d’àrbitres procedents d’Àmsterdam, Vilnius, París, Hèlsinki, Nova York, Madrid i Barcelona.
Tue Oct 18 16:27:34 CEST 2022

La Comissió d’Arbitratge del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona organitza els dies 20 i 21 d’octubre de 2022 el ‘VI International Arbitration Congress. Damages in Arbitration’’.

En aquesta ocasió el lema és "Back to the future. Sixth part" i té com a objectiu abordar com s’han de valorar els danys dels temes que se sotmeten a l’arbitratge, un procediment privat on les parts acorden resoldre les seves controvèrsies recorrent a un àrbitre o a un tribunal de diversos àrbitres per tal que dictin una decisió sobre el conflicte plantejat, i on el compliment del laude és obligatori per a les parts.

Podeu consultar el programa detallat del Congrés a través del següent enllaç.

Inauguració

El Congrés serà inaugurat el dijous 20 d’octubre de 2022 a les 16:30h pel degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez; el diputat de la Junta de Govern de l’ICAB i president del Tribunal Arbitral de Barcelona (TAB), Frederic Munné,  i el magistrat del Tribunal Constitucional, Juan Antonio Xiol Ríos.

El Congrés s’ha estructurat en 4 taules que es realitzaran al llarg de les dues jornades de celebració del Congrés. La primera tindrà lloc el dijous 20 d’octubre -de 17 a 18.30h-, sota el títol “Damage Wars: estratègia processal”.  El divendres 21 d’octubre es realitzaran les altres tres taules d’anàlisi i serviran per establir en relació a la pràctica de l’arbitratge els “tipus de danys”, com fer el  “càlcul de danys” i quins són “els interessos en el càlcul de danys”. Posteriorment a aquestes sessions es realitzarà una demostració de com es pot afrontar una pericial.

Tot això serà possible gràcies a la participació de més 23 experts en la matèria entre els quals hi ha àrbitres procedents d’Àmsterdam, Vilnius, París, Hèlsinki, Nova York, Madrid i Barcelona.

La cloenda del  ‘VI International Arbitration Congress. Damages in Arbitration’’ es realitzarà el divendres a les 18h i s’exposaran les perspectives de futur d’aquest mètode alternatiu de resolució de conflictes.

Amb la realització d’aquesta formació, l’ICAB promou el coneixement de l'arbitratge i els seus avantatges, ja que no tots els conflictes han de ser resolts pels tribunals.

#ArbitrationCongress2022

* Els mitjans interessats en seguir aquest Congrés han d’acreditar-se prèviament indiciant el nom i cognoms del periodista, mitjà i mòbil de contacte a: comunicacio@icab.cat