Deganat | Sant Raimon de Penyafort

Més de 1.000 assistents en format presencial i on-line a les Jornades Formatives de l’ICAB amb motiu de #SantRaimon24

Ponents de referència han impartit els dies 10, 13 i 14 de juny del 2024 diverses conferències magistrals sobre temes de màxima actualitat en el marc dels actes de Sant Raimon, en format on-line i presencial a la seu de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

Fri Jun 14 16:00:00 CEST 2024

Entre els actes organitzats per commemorar la festivitat de #SantRaimon24 han destacat les Jornades formatives, pensades per oferir a l’advocacia una formació completa en qüestions de gran actualitat.

El dia 10 de juny, la Fundació Sant Raimon de Penyafort ha reflexionat sobre "L'Europa entre dos segles" amb Eugeni Gay, degà emèrit de l’ICAB i president-fundador de la Fundació. La sessió, celebrada a la Sala de Lectura de la Biblioteca de l’ICAB, ha comptat amb la presentació dels advocats i membres de la Fundació Cristina Vallejo i Xavier Puigdollers.

Les Jornades Formatives del 13 de juny del 2024 s’han centrat en dues qüestions d’actualitat. En primer lloc, el “Crèdit Responsable. Anàlisi de solvència i les seves conseqüències”, amb les intervencions d’Arancha Gutiérrez, cap de la Divisió de Supervisió i Normativa de Conducta del Banc d'Espanya; i els juristes Javier Gutierrez i Luis Rodríguez. Ha presentat la taula Ángel José Cervantes, degà de l’Il·lustre Coll·egi de l'Advocacia de Toledo; i l’ha moderat Encarna Orduna, degana emèrita de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Reus.

En segon lloc, s’ha tractat la problemàtica actual amb els préstecs ICO i la seva possible abusivitat amb Javier Orduña, exmagistrat del Tribunal Suprem. La presentació de la sessió ha anat a càrrec de Yvonne Pavia, tresorera de la Junta de l'ICAB, i modera Pau Ballvé, president de la Secció de Dret Concursal.

En la segona jornada, que ha tingut lloc el dia 14 de juny, s’ha analitzat la darrera jurisprudència en Dret de Família amb Maria de los Ángeles Parra, magistrada; Isabel Winkels, vicedegana de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Madrid; i Cristina Díaz-Malnero, presidenta de la Secció de Dret Família. Ha presentat la taula Cristina Vallejo, responsable de Formació de l'ICAB, i ha estat moderada per Ana Martín, degana de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Zamora.

Una altra de les qüestions abordades ha estat la celeritat i la seguretat jurídica a la compravenda, amb anàlisi de la praxi notarial, amb les interessants intervencions de Marta Legarreta, presidenta de la Secció de Dret Civil; i Ángel Serrano, notari. Ha presentat la sessió Benigno Villarejo, degà de l’Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Gijón; moderada per Juan Antonio Rodríguez, degà de l’Ilustre Colegio de Abogados de Santa Cruz de La Palma.

Sobre les noves tendències defraudatòries i la responsabilitat en els casos de phishing n’han parlat Javier Hernández, magistrat; i els advocats Oriol Torruella i Andreu Van den Eynde. La presentació ha anat a càrrec d’Antón Echevarrieta, degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia Alavesa, i amb la moderació de Miguel Hermosa, degà de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Palència.

Per cloure les jornades formatives, el degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, ha presentat la darrera conferència, en què s’ha analitzat la jurisprudència recent del Tribunal Constitucional amb la intervenció de Laura Díez, magistrada d’aquest Tribunal.