Comissió de Cultura / Seccions | Titulars

La 6a edició del Triangular de Simulació de Judicis (2024) tindrà lloc el 10 de maig

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), la UPF Barcelona School of Management (UPF – BSM), la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) organitzen la 6a edició del Triangular d’Universitats que tindrà lloc el divendres 10 de maig de 2024 a la seu de la Facultat de la Dret de la UB.

Wed May 08 16:06:57 CEST 2024

A través d’aquesta competició basada en la celebració de diferents rondes de simulacions de judicis es vol posar en pràctica els coneixements adquirits pels estudiants del Màster d’Accés a l’Advocacia i, alhora, que els participants mostrin els dots d’oratòria i la capacitat estratègica per afrontar un judici real.

El triangular compta amb la participació de dos equips de Penal i dos de Civil en representació de les universitats UPF – BSM, UAB i UB els quals s’enfrontaran – per àrees del dret- en dues rondes de judicis i els guanyadors de cadascuna passaran a la final. Les simulacions tenen una durada d’una hora i 15 minuts, i un cop finalitzada, els jutges i tutors tenen uns 15 minuts per comentar, de manera constructiva, la intervenció dels equips.

Els judicis estaran presidits per jutges i jutgesses en actiu de les àrees de Civil i de Penal. Cada equip està integrat per entre 4 i 6 alumnes, els quals tindran l'oportunitat de fer el rol d’advocat/da així com de testimonis, perits, Mossos d’Esquadra, etc. dins la simulació del judici en què intervenen. En acabar la sessió, els jutges publicaran la puntuació de cada equip d’acord amb els criteris d’estratègia processal, oratòria i tècnica interrogatòria.

Finalitzada la competició, es farà el lliurament dels premis en el marc d’un acte que comptarà amb les intervencions d'Andreu Olestí, degà de dret de la UB;  Carles García Roqueta, diputat de Formació de l’Il.lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona; Ramón Ragués, director del Màster d’accés de la UPF Barcelona School of Management; Ricardo Esteban, vice-degà de la Facultat de dret de la UAB i Pol Olivet Rivera, vocal electiu de la Junta directiva d’Alter Mútua.

El primer premi per a cada equip guanyador és de 500 € en formació a l’ICAB. El segon premi és un val de 250 euros per a formació ICAB i el tercer són codis de la biblioteca de l’advocacia de Barcelona.

Per cloure l’acte pronunciarà unes paraules el vicedegà de la UB, Jaume Tarabal.

Molta sort i encerts a tots els equips participants d’aquesta nova edició!