Protocol | Titulars

L'ICAB, present al I Congrés de Dret i Consum de l'Ilustre Colegio de Abogados de Cádiz

El degà de l'ICAB, Jesús M. Sánchez, ha participat en la inauguració i com a ponent al congrés, celebrat els dies 1 i 2 de febrer de 2024 al Palau de Congressos de Cadis.

Fri Feb 02 13:56:47 CET 2024

El degà de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, ​​Jesús M. Sánchez, ha participat a la inauguració del 'I Congrés de Dret i Consum' juntament amb José Adolfo Baturone, degà del "Ilustre Colegio de Abogados de Cádiz"; Manuel Estrella, president de l'Audiència Provincial de Cadis; i Alfredo López, de vLex.

El congrés, que ha tingut lloc els dies 1 i 2 de febrer de 2024 a Cadis, ha estat una oportunitat excel·lent per abordar diferents aspectes relacionats amb el consum des de la perspectiva de l'advocacia i ha fet èmfasi en les despeses hipotecàries, arran de recents sentències del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE).

A la primera ponència, centrada en les noves vies de defensa dels clients professionals en la contractació dels préstecs vinculats a les línies d'avals ICO-COVID, han participat Francisco Javier Orduña, catedràtic de Dret Civil i president del consell assessor de l'Institut I +DRET de l'ICAB, i els advocats Octavio Gracia i Vanesa Fernández.

A continuació, la sessió “El Concurs sense massa i la protecció de l'habitatge habitual al concurs de la persona física” ha intervingut Martí Batllori, advocat del Grup de Treball de la Segona Oportunitat de l'ICAB; José M. Puelles, advocat, i Cinta Vivancos, diputada 6 del Col·legi d'Advocats de Cadis.

El degà de l'ICAB ha analitzat, a més, la STJUE 11/1/2024 sobre l'obligació del prestador d'avaluar la solvència del consumidor amb Francisco Javier Orduña i Manuel Manzorro, diputat 3 del "Ilustre Colegio de abogados de Cádiz".

La segona jornada del Congrés ha començat amb la ponència del degà i la magistrada Núria Orellana sobre l'STJUE 25/1/2024 relativa al còmput d'inici de la prescripció de l'acció de restitució d'una clàusula abusiva.

Han impartit les ponències sobre la mediació i el consum, protecció processal del consumidor i l'ODS 12 Carles García Roqueta, diputat de la Junta de Govern de l'ICAB; Vicente Pérez Daudí, director de l'Observatori per a la Transició a la Ciberjustícia, i Erika Torregrosa, copresidenta de l'Observatori de Drets de les Persones ICAB.